مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با برگزاری دوره های ویژه آموزشی، کشاورزان زعفرانکار این استان آموزشهای خرید و فروش زعفران در بورس را فراگرفتند.
کد خبر: ۵۰۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 15 October 2017
به گزارش تابناک : هاشم نقیبی روز یکشنبه افزود: ورود زعفران به بورس از سال گذشته موجب شد بهره برداران این محصول معامله منطقی و با قیمت واقعی برای آن را تجربه کنند. 
وی با بیان اینکه برای حضور موثر کشاورزان و بهره برداران زعفران، آشنایی آنان با بورس و نحوه معامله امری ضروری است، اظهار کرد: در این راستا با برگزاری دوره های آموزشی ویژه، آموزشها و توانمندسازی های لازم در این زمینه انجام شد.
وی گفت: این دوره های آموزشی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار در شهرستانهای رشتخوار، زاوه، تربت حیدریه، مه ولات و تربت جام که بیشترین شمار زعفرانکاران را دارند، برگزار شد.
نقیبی افزود: کشاورزان می توانند از فرصت به وجود آمده و عرضه زعفران در بورس نهایت استفاده را ببرند زیرا علاوه براینکه قیمت گذاری محصول در این قالب بر اساس کیفیت واقعی انجام می شود، واسطه ها نیز حذف شده و گواهی سپرده کالای آنان برای فروش محصولشان همانند پول نقد محسوب می شود.
امسال حدود 84 هزار هکتار در خراسان رضوی زیر کشت زعفران قرار دارد که نسبت به سال گذشته که 78 هزار هکتار بود، 6 هزار هکتار افزایش دارد.
حدود 138 هزار بهره بردار در این استان در زمینه کشت و تولید زعفران فعالیت دارند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار