مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: مقوله ازدواج کودکان در این استان باید دغدغه همه مسئولان بویژه بانوان باشد.
کد خبر: ۵۰۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 15 October 2017
به گزارش تابناک : فرشته سلجوقی روز یکشنبه در کارگروه هفته بزرگداشت روز زن و مقام مادر در استانداری خراسان رضوی افزود: طبق اعلام رسمی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خراسان رضوی با ثبت 6 هزار و 759 مورد ازدواج کودکان زیر 14 سال رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: وقتی بحث ازدواج کودکان را مطرح می کنیم مسائل شرعی، قانونی و بهداشتی نهفته ای دارد که نباید مورد غفلت واقع شود.
سلجوقی با بیان اینکه در کنوانسیون حقوق کودک، 18 سالگی پایان سن کودکی است، بیان کرد: هیات وزیران وقت در سال 91 سن کودکی را تا 18 سالگی اعلام کرد،‌ لذا نباید ازدواج زیر 14 سال اتفاق بیفتد و ضروری است همه به این مساله مهم بپردازند.
وی با بیان اینکه زنان قشر و گروهی نیستند بلکه جامعه ای متشکل از اقشار مختلف هستند، اظهار امیدواری کرد: با تحقق شعار دولت دوازدهم حداقل باید در 30 درصد از بدنه مدیریتی دولت از ظرفیت و پتانسیل زنان استفاده شود.
سلجوقی با تاکید بر توانمندی زنان روستایی استان افزود: این موضوع در دستور کار است و هم اکنون طرح ارتقای زنان روستایی با تاکید بر محوریت اشتغال و تولید در 100 روستا با مشارکت 19 دستگاه اجرایی در دست انجام است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته زن و مقام مادر ، بیان کرد: در این هفته باید از برنامه های پراکنده جلوگیری و اقدامات دستگاه های مختلف با هماهنگی یکدیگر انجام شود.
سلجوقی با بیان اینکه زنان مدیران فرهنگی جامعه هستند، ادامه داد: حضرت زهرا (س) باید الگوی هر زن مسلمان و ایرانی باشد و این در حالی است که اغلب این بانوی بزرگوار به عنوان نماد آسمانی و دست نیافتنی معرفی می شود.
وی تاکید کرد: باید با زمینی کردن و قابل دسترس خواندن حضرت زهرا (س) و شناساندن ویژگی های ایشان، این شخصیت بزرگوار را به الگویی زمینی برای هر زن ایرانی تبدیل کرد.
سلجوقی تاکید کرد: امر به معروف فقط مترادف با عفاف و حجاب نیست بلکه باید هر کار خوبی را در جامعه ترویج داد.
همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا از 12 تا 18 اسفندماه به عنوان هفته گرامیداشت زن و مقام مادر نامگذاری شده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار