مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:در حال حاضر استان کرمانشاه دارای 3 هزار و 796 نابیناست.
کد خبر: ۵۰۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 16 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک دکتر امید قادری با اشاره به  روز نابینایان و گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:طی 6 ماهه امسال 400 نفر از مددجویان نابینا تحت پوشش بهزیستی استان وسایل کمک توانبخشی دریافت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: خدمات ارائه شده به نابینایان از سوی بهزیستی را شامل خدمات حمایتی-اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و تحصیلی، وسایل کمک توانبخشی، کمک هزینه ازدواج، اشتغال،مسکن و کمک های غیرمستمر عنوان کرد.

دکتر قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر براساس نظریه کمیسیون پزشکی در حال حاضر یک هزار و 185 نابینا در استان از مستمری ماهیانه برخوردارند.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان در زمینه تحصیلی در حال حاضر به تعداد 130 دانش آموز و 73 دانشجوی روشندل خدمات ارائه می دهد، افزود: بیش از 70 ورزشکار موفق نابینا نیز در استان داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از برگزاری مراسم روز عصای سفید و همچنین تقدیر از نابینایان موفق در استان طی روزهای آینده خبر داد.

این مسئول گفت: کم بینایان گروهی از معلولان هستند که دارای استعداد و ظرفیت بی پایان هستند و در صورت بهره مندی از امکانات مناسب و آموزش صحیح در رده افراد توانمند و مستقل قرار می گیرند.

به گفته وی، برای حل مشکلات تمامی معلولان ازجمله نابینایان نیاز به همکاری بین بخشی ضرورت دارد و باید تمامی سازمانها و دستگاه های اجرایی دست به دست هم داده تا مشکلات معلولان از جمله نابینایان حل شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه درحوزه مناسب سازی رایزنی هایی با شهرداری های استان درزمینه احداث مسیرنابینایان دراماکن و معابرشهری صورت گرفته، گفت: منظور از مناسب سازی صرفا برداشتن موانع محیطی نیست، بلکه حذف کردن هر آنچه در محیط مانع دسترسی نابینایان می شود راشامل می شود.

وی به مشکل اشتغال معلولان از جمله نابینایان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نرخ بیکاری معلولان درایران چهار برابر نرخ بیکاری افراد عادی است، لذا در راستای حل مشکلات معلولان نابینا ارائه تسهیلات خوداشتغالی با درصد پایین از برنامه های بهزیستی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار