حسین کلانتری ؛
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: از تردد و کوچ عشایر کوچرو به ویژه عشایر استان های مهمان به مناطق گرمسیری استان ایلام تا قبل از 27آبان ماه جلوگیری می شود.
کد خبر: ۵۰۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 16 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن کلانتری  در نشست اعضای شورای عشایر استان ایلام با محوریت کوچ پاییزه اظهار کرد:عشایر کوچرو تا قبل از 27 آبان ماه به خاطر مساله اربعین و تردد زائران حق کوچ به مناطق گرمسیری را ندارند.

وی افزود: همچنین از مسئولان ذیربط استان های همدان، کرمانشاه و لرستان خواسته شده با توجیه عشایر کوچرو استان های خود آنها را به کوچ با وسایل نقلیه به جای کوچ سنتی ترغیب کنند.
 
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: باید دستگاه هایی چون دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی این استان ها قبل از آغاز کوچ عشایر خود به سمت استان ایلام اقدام های لازم مایه کوبی برای احشام و خود جمعیت انسانی عشایر را انجام دهند تا هم از ورود بیماری های واگیر دار به استان ایلام جلوگیری شود و هم سلامت عشایر و احشام آنها به مخاطره نیفتد.
 
کلانتری یادآور شد: در ایام کوچ عشایر نیروهای نظامی چون پلیس راه امنیت جان و مال عشایر را تامین کنند و همچنین مسیرهای تردد و ایل راه ها نیز توسط راه و شهرسازی مورد بازبینی و در صورت لزوم مرمت و تعمیر شود.
 
وی گفت: با توجه به فصل زمستان و بارش نزولات جوی باید دستگاه های مربوطه همچون راه و شهرسازی هر شهرستان تابعه وظیفه حفظ و نگهداری پل ها و راه های دسترسی عشایر که در مسیر رودخانه ها و مسیل ها هستند را بر عهده بگیرند تا در هنگام بروز حوادثی چون سیل همان شهرستان موظف به پیگیری و مرمت راه ها و پل های آسیب دیده باشد.
 
کلانتری اضافه کرد: یکی از خواسته های مهم عشایر استان ایلام که همه ساله در نوار مرزی مستقر می شوند داشتن مجوز قانونی برای چرای احشام خود در مراتع بکر آن سوی مرز واقع در خاک عراق است که باید با انعقاد تفاهم نامه با کشور عراق این خواسته عشایر استان پیگیری شود.
 
وی گفت: یکی از مهمترین نیازهای عشایر استان ایلام تامین آب مورد نیاز این قشر است که با کمک آب و فاضلاب مشکل آب شرب و آب احشام آنها تامین شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار