کد خبر: ۵۰۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 16 October 2017
تابناک / آیین معارفه حسن پورقربان به عنوان شهردار جدید انزلی در آمفی تئاتر ارشاد این شهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل امور شهری استانداری گیلان، امام جمعه و  فرماندار شهرستان بندر انزلی، رئیس و اعضای شورا و همچنین جمعی دیگر از مدیران شهری و شهرستان برگزار شد با تقدیر از زحمات کامبیز رضواندل در دوران تصدی سرپرستی، حسن پورقربان به عنوان شهردار جدید شهرستان معرفی شد. (گزارش تصویری )

اثری از سفر رئیس جمهور به انزلی ندیدیم

امام‌جمعه بندرانزلی در این مراسم ابراز داشت:  ما در شهرستان انزلی در بسیاری از امور شهری عقب هستیم برای حل این مشکلات باید امکانات شهری، استانی و کشوری با هم همسو شوند.شرایط این چیزی است که می‌بینید و این اصلاً شایسته مردم شهر بندر انزلی نیست.

شمس‌الدین با تاکید بر‌اینکه باید مقامات استانی و کشوری توجه بیشتری به انزلی داشته باشند گفت: سال گذشته سفر رئیس جمهور به گیلان را داشتیم، نامه هم نوشتیم و مشکلات شهر را هم گفتیم اما اثری از آن در شهرستان  انزلی ندیدم.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی افزود: مبلمان شهری لازم است با معیارهای اسلامی ساخته شود و عقب ماندگی شهر با امکانات شهرستان و استان رفع نمی شود.
وی با بیان اینکه اگر بناست معماری خوبی داشته باشیم شهرداری در وهله اول متولی این مسئولیت است تصریح کرد:  سال گذشته سفر رئیس جمهور به گیلان را داشتیم، نامه هم نوشتیم و مشکلات شهر را هم گفتیم اما اثری از آن در شهرستان ندیدم.
شمس الدین ادامه داد: کار های شهر و توسعه ی شهری را باید شورا به جناب شهردار بسپارند تا این برنامه ها را پیش ببرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: : توصیه من به همه عزیزان این است  برای مردم  ارزش قائل باشیم و مهمتر از آن نسبت به جوان‌های عزیزی که مورد کم لطفی و بی‌مهری قرار گرفته‌اند با دلسوزی رفتار کنیم.

تا جایی که اختیاراتم اجازه میدهد به مدیریت یکپارچه شهری اعتقاد دارم

فرماندار بندر انزلی نیز در این مراسم  اظهار کرد:باید در همه امور اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم قطعا عملکردها نقاط ضعف و قدرت دارد هرکسی در هر جایگاه مدیریتی قرار بگیرد می توانیم برای آنها هم نقاط قوتی را در نظر بگیریم و نقاط قوت را ببینیم.

مومنی زاده در ادامه بیان داشت: نگاه ما در مدیریت شهری باید شهروند محور و در جهت تکریم و خدمت شاسته به شهروندان باشد و  همه امکاناتی که در شهرداری هست برای خدمت به شهروندان است،شهرداری باید در برنامه های خود باید توسعه گرا و توسعه محور باشد و با استفاد از همه امکانات از روزمرگی پرهیز کند.

فرماندار انزلی ادامه داد: مشارکت جویی و مشارکت پذیری مردم باعث موفقیت ما می شود و این مهم رمز موفقیتهای لازم و مطلوب ما در آینده است و باید در سیاست گذاری ها به گونه  ای رفتار کرد تا از همه ظرفیت های مردم استفاده شود.ما ظرفیتهای بسیار بالایی در انزلی داریم که میتوانیم برای توسعه و اینده شهر از آنها استفاد نماییم.

مومنی زاده همچنین در پایان سخنان خود گفت: اهداف شهر با نزاع و درگیری محقق نمی شود بلکه  تعامل و همگرای و همدلی و هم ابزاری شکل می گیرد. وی افزود:  بنده تا جایی که اختیاراتم اجازه میدهد به مدیریت یکپارچه شهری اعتقاد دارم و از همه توانمندی برای این امر استفاده می کنم و  ما همچنان ظرفیت خالی برای خدمت زیاد داریم.

 در شهر انزلی اثری از مناسب سازی معابر وجود ندارد

ساحره میرسیدی مدیرکل امور شهری استانداری گیلان در ابتدای این مراسم  با تبریک به شهردار جدید و انتخاب اعضای شورا گفت: شهرداری صرفا با تعامل می تواند موفق باشدهمه ما ملزم به رعایت قوانین هستیم. وی با اشاره به معضلات مدیریت شهری بندر انزلی افزود: انزلی کارخانه پسماند دارد اما خودتان قضاوت کنید عملکرد این موضوع در انزلی چگونه بوده است.باید اقدامات ما در مدیریت شهری به نحوی باشد که در روز پاسخگویی بتوانیم پاسخگوی خداوند باشیم

مدیرکل امور شهری استانداری خاطرنشان کرد: سه لایحه مهم در حوزه مدیریت شهری دنبال می شود، اولین بحث طرح جامع شهری، دوم درامد شهری و شورای اداری استخدامی شهرداری ها و ثبت نیرو ها است. وی با اشاره به این که نیروی انسانی در شهرداری به عنوان یک نیروی خدوم و زحمتکش جایگاهش دیده نمی شود بیان داشت: حقوق شهروندی یکی از مهمترین نکاتی است که شهرداری ها باید رعایت کنندو  نباید تنها در شعار و سخنرانی ها شاهد آن باشیم و باید برای آن برنامه وجود داشته باشد

میرسیدی در ادامه مراسم بیان داشت: در شهر انزلی اثری از مناسب سازی معابر وجود ندارد، و باری سالمندان و معلولان شرایط مناسب وجود ندارد.شهرداری صرفا کار عمران را نباید دنبال کند و  مکلف است در مباحث فرهنگی و اجتماعی ورود نماید.

در شورای چهارم به فکر شهر بودیم اما موفق نبودیم/  پورقربان یکی از شهرداران برتر استان در کسب بودجه و اعتبار برای شهرداری است

امیر احمدی فرد  رئیس شورای شهر انزلی نیز  با اشاره به کاستی ها در قوانین شوراها اظهار داشت: طی سالهای گذشت شوراها و شهرداری های کل کشور مظلوم واقع شدند و متاسفانه دولتها حاضر نشدند که امور شهر را به دست شوراها بسپارند و تصدی گری ها خود را کاهش دهند.

رئیس شورای شهر انزلی افزود: در تمام دنیا کلید شهر را دست شهردار می دهند، اما در کشور ما هم فعالیتهای زیادی را برای شهردار تعریف میکنیم ولی با این وجود در اداره شهر ۲۳ اداره دیگر فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه نمی توان به توسعه شهرها تک بعدی نگاه کرد، گفت: امیدواریم جناب روحانی لایحه یکپارچه سازی شهرستان ها را تقدیم مجلس نمایند.

احمدی فرد خاطرنشان کرد: در شورای چهارم بحث و درگیری و جدل داشتیم اما همه یک هدف داشتیم و به فکر عمران و آبادی شهر بودیم اما تعارف را کنار بگذاریم موفق نبودم.

وی با تاکید براینکه شورای چهارم خشت اول را در مدیریت شهری کج گذاشت، افزود: در شورای قبل کسی را شهردار کردیم یک ساعت تجربه شهرداری نداشت، کسی را شهردار کردیم که تجربه کار سیاسی اش بیش از کار اجرایی اش بود. اعتقادی به برنامه ریزی نداشتیم اعتقادی به خرد جمعی نداشتیم و اینکه می گویم شورای چهارم موفق نبود می توانید آرای مردم را ملاحظه کنید.

رئیس شورای شهر انزلی با بیان اینکه سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی شود مگر اینکه خودشان بخواهند، عنوان داشت: حضور مردم در حماسه ۲۹ اردیبهشت بیانگر این بود که به دنبال تغییر در انزلی هستند.

احمدی فرد با تصریح بر اینکه متاسفانه بعضی از مسئولین انزلی این تغییر را باور نکردند و هنوز ضعف های گذشته را گردن شورای جدید می اندازند، گفت: اگر با این نوع کارها مشکلات شهر حل می شود من حاضرم همه مشکلات گذشته را بر عهده بگریم اما ما امروز نیازمند همدلی هستیم.

وی همدلی و هم افزایی را مهمترین عامل توسعه شهری دانست و ابراز داشت: با مقصر کردن همدیگر مشکلی از مشکلات مردم حل نمی شود و درد مردم دوا نخواهد شد.

رئیس شورای هر انزلی گفت: ما در چهار سال گذشته روزهای سختی را سپری کردیم، پیام ۲۶ اردیبهشت را شورای پنجم هم درک کرد و هم دریافت کرد مردم دیگر برای اشتباه مسئولین با صندوق قهر نمی کنند بلکه می آیند مسئولین را تغییر می دهند.

احمدی فرد خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم کسی بر کرسی شهرداری انزلی تکیه زده که در این زمینه تخصص دارد و قرار نیست همچون گذشته برای اولین بار در انزلی آزمون و خطا و تمرین شهردار شدند انجام دهد.

وی با اشاره به مهمترین دلایل خود برای انتخاب حسن پور قربان به عنوان شهردار انزلی تصریح کرد:  حسن پورقربان یکی از شهرداران برتر استان در کسب بودجه و اعتبار برای شهرداری است و برنامه های ویژه ای برای عملکرد مالی شهرداری در بودجه جاری و عمرانی دارد.

من هم همشهری شما هستم/  درنگ جایز نیست. انزلی نیازمند توجه بیشتر است

حسن پورقربان شهردار جدید انزلی نیز در این مراسم با تشکر از اعضای شورا و مردم انزلی بیان داشت: به همان انداز ای که در شهرهای دیگر تلاش کردم در این شهر هم تلاش خواهم کرد تا کارنامه درخشان در پرونده کاری من و باقی صالحات باشد.

وی افزود: سالها در همسایه انزلی زندگی کردم و از شرایط و ویژگی های آن به خوبی آگاه هستم و بی تعارف بگویی من هم همشهری شما هستم. وی افزود: در سایه تجربه تخصص پشتکار و توان مدیریتی می توان در حوزه مدیریت شهری فردی موثر باشم و گواه این کار کارنامه است که از خود به جای گذاشته ام و در انزلی هم چنین خواهد شد.

پورقربان در ادامه با لحنی احساسی اظهار داشت: انزلی یعنی دریا، یعنی تالاب، یعنی نیلوفر آبی، انزلی  یعنی استعداد، هنر، ایمان و شهادت و نور خدا یعنی قهرمان انزلی یعنی ملوان و انزلی یعنی قلبم آقا سید محمد نجفی، اکنون تلاشی مضاعف می طلبد تا انزلی به عنوان یک بندر ملی با شعار «کار و کار و کار» معرفی شود.

شهردار انزلی در ادامه ابراز داشت: یقین داشته باشید درنگ جایز نیست. انزلی نیازمند توجه بیشتر است و  هنوز ظرفیت بالای این شهرباور نشده است. وی در مورد اهداف خود در این شهر نیز گفت: عمد ترین اهداف شهرداری انزلی، ارتقای سیمای ظاهری، بهبود وضعیت اسفالت، تعامل با ادارت برای مدیریت یکپارچه شهری، افزایش سرانه فضای سبز، توجه خاص به امور فرهنگی و ورزش، تفکیک زباله از مبدا، حضور چهره به چهره با مردم، ارتقای درامد، رسیدگی به پارکهای محلات، تکمیل و تمام پروژه های نیمه تمام، نگاه عدالت محور به همه محلات انزلی، تلاش در جهت ایجاد شهربازی سربسته و روباز، ساماندهی در راستای هدایت آبهای سطحی، سامان دهی قبرستان، ساماندهی بازارهای سنتی و نوین است که در این رابطه برنامه های بلند مدت کوتاه مدت و میان مدت را مد نظر دارم و ساعت مفید کار در شهرداری را بی شک با تلاش خودم و همکاران ارتقا خواهم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار