مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جلسه هماهنگی با روسای ادارات تابعه راه و شهرسازی خراسان رضوی از سهمیه ۵ هزار و ۸۰۰ واحدی مسکن اجتماعی در استان خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 16 October 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا اخوان عبداللهیان با اعلام این خبر گفت: مسکن اجتماعی، توانمند کردن مردم با استفاده از تسهیلات و بهره‌گیری از مشارکت مردم در دهک‌های کم‌ درآمد و متوسط جامعه در رأس اولویت‌های سیاست‌های حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی است که در همین راستا تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ واحد، سهمیه برای استان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه پیگیری تأمین زمین به عهده ادارات راه و شهرسازی و اجرای طرح با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری نهادهای دیگری همچون بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین مسکن‌ ساز خواهد بود، افزود: ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی مسکن اجتماعی به زودی ابلاغ می شود.
وی با اشاره به اینکه مسکن اجتماعی مسکنی ارزان‌ قیمت با کیفیت مناسب برای اقشار هدف است، ادامه داد: به زودی سهم هر شهرستان نیز مشخص خواهد شد.
اخوان عبداللهیان در خصوص دریافت تسهیلات بانک مسکن گفت: مشهد بعد از تهران بیشترین استقبال را از دریافت این نوع تسهیلات داشت است.
مدیرکل راه و شهرسازی به روسای ادارات تأکید کرد: اولویت بعدی ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌ها توجه به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است، چرا که امتیازات خوبی در خدمات روبنایی و زیربنایی، بهره‌وری اقتصادی، کالبدی و دسترسی دارد.
وی در خصوص توجه به حاشیه شهر و بافت‌های ناکارآمد شهری نیز گفت: برای اولین بار در کشور اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان به بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در استان خراسان رضوی اختصاص یافته است که در حال حاضر در حاشیه شهر مشهد و برخی شهرستان‌ها ۵۹ پروژه با تخصیص اعتباری مبلغی بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان در حال انجام است و چون به این موضوع ردیف اعتباری خاص اختصاص یافته، می‌توان برای سال‌های آتی نیز برنامه‌ ریزی کرد.






منبع : وزارت راه و شهرسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار