سیدقاسم جاسمی در گفتگو با تابناک:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:آمریکا از برجام خارج نخواهد شد و از این باب توپ را به زمین کنگره انداخته است، اما با این حال نگرانی ترامپ از توافق بین ایران و کشورهای اروپایی و همکاری بین آنها سبب شده تا موضوع‌های جدید دیگری را مطرح کند، ترامپ از سر عصبانیت و نگرانی از کشورهای اروپایی خواسته تا نگران تحریم‌ها علیه ایران نباشند.
کد خبر: ۵۰۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 16 October 2017
سیدقاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود: نظام جمهوری اسلامی از سال‌های بعد از انقلاب شاهد کدورت‌ها و تهدیدات آمریکا علیه ایران بوده است، در شرایط کنونی نیز رئیس‌جمهور آمریکا به شکل دیگری بدون استراتژی مواضع ضدایرانی را مطرح کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دونالد ترامپ با طرح مباحث خارج از برجام چون تحریم سپاه، خلیج عربی و هجمه به ملت ایران سبب کاهش اعتماد عمومی جهانی به آمریکا شده است، از سوی دیگر با مباحث مطرح به اروپایی‌ها هم نشان داد که مدت زمان اعتماد به آمریکا کوتاه و به سیاست‌های رئیس‌جمهور وقتش بستگی دارد.

وی افزود: طرح مواضع ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا و طرح مباحثی چون خروج از برجام با واکنش‎‌های متعددی به ویژه از سوی کشورهای اروپایی مواجه شد، به نوعی که بر ادامه همکاری اروپایی‌های عضو 5+1 با ایران تاکید و از رایزینی‌ها با آمریکا جهت کوتاه آمدن از مواضع اشتباهش صحبت شد.

جاسمی معتقد است:توصیه رئیس‌جمهور آمریکا به اروپا برای عدم نگرانی از وضع تحریم‌ها علیه ایران جهت ایجاد اختلاف بین این کشورهاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حقیقت رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال بازی سیاسی دیگری است که بتواند بین کشورهای اروپایی و جمهوری اسلامی ایران اختلاف ایجاد کند تا آنها را مجدد به سمت آمریکا جذب کند. چراکه در شرایط کنونی جز  اسرائیل و عربستان سعودی کشور دیگری از آمریکا حمایت نکرده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار