رئیس اداره طب سنتی و مبارزه با قاچاق معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:تنها زمینه فعالیت عطاری‌ها عرضه گیاهان دارویی به صورت فله‌ای است واین افراد حق فرآوری دارو، عرضه داروهای شیمیایی، الکل سفید، شیر خشک و را ندارند.
کد خبر: ۵۰۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 16 October 2017
60 درصد عطاری‌های کرمانشاه مجوز ندارند

 گفت: 60 درصد عطاری‌های کرمانشاه فاقد مجوز هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک، کیومرث رحیمی در نشست خبری که امروز برگزار شد، افزود: این طب از زمان شکل‌گیری بشر با او همراه بوده و اکنون مورد توجه مردم قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از عطاری‌ها بدون داشتن سواد و دانش کافی به حوزه طب سنتی وارد شده‌اند و برای مردم تجویزاتی انجام می‌دهندو این در حالی است که این عطاری‌ها حق دخالت در امور پزشکی، تجویز و یا تزریق دارو ندارند.

رئیس اداره طب سنتی و مبارزه با قاچاق معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد:حدود 400 عطاری داریم که بر اساس بررسی کارشناسی ما 60 درصد آنها فاقد  مجوز و تنها 40 درصد آنها حدود 130 عطاری با مجوز کار می‌کنند.

رحیمی اظهار داشت:70 درصد موارد کشف کالاهای قاچاق، مواد مخدر و مواد روان گردان در عطاری‌ها نیز مربوط به همین عطاری‌های غیرمجاز است.

وی ابراز داشت:کالاهای سلامت محور کشف شده در شش ماهه امسال 790 هزار قلم کالا به ارزش حدود 9 میلیارد ریال است که عمده آنها دارو، مواد مخدر، مواد روان گردان، مکمل‌ها، تجهیزات پزشکی و .... بوده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار