هشدار اداره استاندارد قزوین:
مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: اکثر آسانسورهای نصب شده در ادارات دولتی و مراکز عمومی، برجها و مسکن مهر در استان استاندارد نیست و مردم نباید از آنها استفاده کنند.
کد خبر: ۵۰۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 16 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از خبرنگار مهر، محمود رضا طاهری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل ساختمان جدید اداره استاندارد برگزار شد اظهارداشت:درمراسم روز ملی استاندارد که در تهران برگزار می شود از ۱۰ مدیر کنترل کیفی تقدیر خواهد شد که دو مدیر از استان قزوین انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: سه شنبه هفته آینده نیز مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استانی درقزوین برگزار می شود که در این آیین از ۲۲ واحد نمونه در بخش های هفت گانه، ۱۱ مدیر کنترل کیفیت و یک آزمایشگاه همکار تجلیل خواهد شد.

طراح پوستر جهانی استاندارد از ایران است

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت:درفراخوان طرح پوستر جهانی روز استاندارد ۱۰ طرح از ایران پذیرفته شد که ۵ طرح پوستر به مرحله نهایی رفت و با افتخار یک طراح ایرانی توانست برنده نهایی باشد و پوستر امسال توسط یک ایرانی طراحی و اجرا شده است.

وی گفت: بر اساس استانداردها در کنار توسعه همه جانبه باید شهرهای هوشمند هم شکل بگیرد که الزامات آن تحقق اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط هوشمند و شهروند هوشمند است.

مدیران دولتی پایبند رعایت استانداردها باشند

طاهری اظهارداشت: اگر سلامت جامعه مهم است باید مدیران ما هم به رعایت آن در همه ابعاد پایبند باشند  و بویژه در حوزه آسانسورها به ایمنی آن توجه جدی کنند.

وی گفت: وظیفه ما صیانت از حقوق مردم در همه ابعاد است و با کمک همه مدیران باید به مطالبات مردمی در این عرصه توجه کنیم و جوابگو باشیم تا سلامت عمومی تضمین شود.

مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: در یک سال گذشته ۵۵۰ واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد اجباری قرارگرفته که بیش از ۱۰۸۰ پروانه استانداردبرای آنها صادر شده که نشان میدهد صنایع استان مابه این موضوع توجه خوبی دارند.

طاهری گفت: با افزایش ضریب نفوذ استاندارد از ۹۲ درصد به ۹۹ درصد شاهد ارتقاء کیفی استاندارد در استان هستیم.

وی اضافه کرد: از مجموع واحدهای مشمول استاندارد اجباری فقط یک درصد پروانه ندارند که این واحدها نیز یا تعطیل شده اند و یا پروانه آنها باطل شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین یادآورشد:خوشبختانه دراستان قزوین هیچ واحد فعال تولیدی وصنعتی نداریم که مشمول استاندارد اجباری باشد اما پروانه نداشته باشد.

۱۶ هزار نفرساعت آموزش استاندارد

وی بیان کرد:درحوزه آموزش و فرهنگ سازی در یک سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۱۰ نفر ساعت آموزش برای مدیران و در بخش کارکنان ۲۱۸۶ نفر ساعت آموزش برگزار شده که به افزایش سطح کیفی استانداردها کمک شده است.

طاهری گفت: در بخش صدور پروانه کاربردعلامت استاندارد سهم استان ۱۱۷ مورد بود که ۱۷۴ فقره صادر شد و در این بخش شاهد افزایش ۱۴۸ درصدی هستیم.

وی اضافه کرد: در بازدید از سکوهای گازپرکنی در استان در یک سال گذشته ۲۰۴۲ فقره بازدید صورت گرفته که این کنترلها باعث کاهش حوادث این بخش شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهارداشت:در استاندارد سازی انرژِی بالغ بر ۳۰ فرآیند تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری است که در این مدت ۱۰۸ مورد گواهینامه استاندارد انرژی صادر شده است.

وی یادآورشد: همچنین نمونه برداری از ۲۴۷۶ واحد تولیدی، ۲۸۱ مورد نمونه برداری از بازار و اصناف و ۸۹۸۴ مورد بازرسی از اصناف از کارهای انجام شده است.

طاهری افزود: ۲۶۳۵ مورد بازدید از نازل های سوخت صورت گرفت و هر نازل چهار بار در سال بازدید می شود و شش هزار مورد کالیبراسیون وسایل سنجش  و ۹۷۶ مورد کالیبراسیون باسکول سنگین انجام شده است.

آسانسورهای قزوین استاندارد نیست

وی با اشاره به وضعیت آسانسورهای دولتی استان گفت: ۴۲ مورد بازرسی از آسانسورهای ادارات و دستگاههای دولتی تنها ۴ مورد استاندارد لازم را داشته و بقیه مشکل دارند که باید رفع شود.

طاهری گفت: در بخش آسانسورهای عمومی و مجتمع های تجاری و مسکونی هم بازرسی های متعددی صورت گرفته و در ۲۰۹ مورد بازرسی وضعیت ۴۴ آسانسور بحرانی است که آنها را پلمب کرده ایم.

وی یادآورشد:دراین زمینه با تشکیل ۹۶ پرونده برای رفع نواقص فنی آسانسورها اقدام شده که ۳۵ مورد همکاری لازم صورت نگرفته که اگر اقدام لازم انجام نشود برق آسانسورهای غیر استاندارد قطع خواهد شد.

طاهری گفت: همچنین ۱۵ پرونده حقوقی در خصوص جعل نشان استاندارد و یا فک پلمب تشکیل شده و ۸۰ پرونده تعزیراتی هم در مدت یک سال گذشته تشکیل شده است.

۱۰۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای صنفی

وی در ادامه اضافه کرد: در یک سال گذشته ۱۰۰۰ مورد نمونه از واحدهای صنفی خریداری و برداشته شده و برای آزمون ارسال شده است.    

تدوین ۴۰ مورد استاندارد در یک سال گذشته

وی گفت: در یک سال گذشته بیش از ۵۰۰ مورد پیشنهاد برای تدوین از سوی استاندارد قزوین ارائه شد که سهم استان ۳۰ مورد تعیین شد و توانستیم تدوین ۴۰ مورد استاندارد را انجام دهیم.

طاهری اضافه کرد: استانداردهای جدید تدوین شده درصنایع غذایی،مکانیک،برق،فنآوری، نانو و شیمیایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار