شهردار کرمانشاه گفت:ما باید بتوانیم در حوزه های مدیریت شهری ، شهروندان را پای کار بیاوریم ، مردم شهرداری را جزئی از خود بدانند .
کد خبر: ۵۰۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 16 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه ؛ مهندس آرش رضایی در نخستین همایش ملی کرمانشاه و زندگی  شهری که در دانشگاه  رازی برگزار گردید  با تاکید برهمکاری دانشگاه  و مدیریت شهری  جهت شناسایی و ارائه خدمات مناسب به شهروندان گفت :  در ابتدا شروع به کار به عنوان شهردار طی جلسه ای که با مدیران دانشگاه  رازی داشتیم بر این نکته  تاکید گردید که ما می دانیم شهرداری در کنار کارها و وظایف خدماتی و عمرانی باید نهادی فرهنگی و اجتماعی باشد ولی چون ساختارهای سازمانی ما توسعه  نیافته است  لذا از دانشگاه تقاضای کمک کردیم جهت ارائه پیشنهاد ، راهکار  و تولید برنامه  تا بتوانیم این بخش را در ساختار سازمان شهرداری بوجود آوریم .

شهردار کرمانشاه افزود : شهرداری ها در بحث  شهرسازی ، عمران ، خدمات ،فضای سبز ساختار قوی دارند ولی در حوزه فرهنگی و اجتماعی  متناسب با توسعه یافتگی شهرها پیشرفت نداشته ایم ، این درست نیست که در رابطه با آسفالت ، فضای سبز و کارهای عمرانی رشد داشته باشیم اما ساختارهای فرهنگی و اجتماعی ما با این توسعه و رشد ناهمگون باشند ، برای قطار شهری که 1800 میلیارد تومان هزینه دارد باید 180 میلیارد تومان کار فرهنگی و اجتماعی انجام داد  تا حداقل جهت استفاده درست  از قطار شهری فرهنگ سازی کرده باشیم ، ما باید توسعه متوازن را در شهر ایجاد نماییم و در کنار  توجه به شهر مسئله مهم شهروندسازی را هم در دستور کار قرار دهیم . زیرا  تا شهروندان پیشرفت نکنند امکان ندارد یک شهر و شهرداری پیشرفت کند .

مهندس رضایی ادامه داد : برای این که حرکتی در این حوزه وسیع ، ماندگار و تداوم دار باشد ، لازم است دانشگاه به عنوان نهاد  مادر در این خصوص  متولی شود و  توجه اساتید  دانشگاه  
به مسائل مدیریت شهری بیشتر گردد، بسیاری از اساتید  دانشگاه در حوزه های اقتصادی و مالی صاحب نظر هستند اما تعداد کمی  در حوزه مسائل مالی شهرداری ها اطلاعات دارند یا کار کرده اند لذا مجموعه دانشگاهی باید نگاهش به مدیریت شهری را تغییر دهد ، شهرداری در رابطه  با حمایت  از پایان نامه ها  در تمامی سطوحی که با مدیریت شهری مرتبط باشد برنامه هایی تصویب و حتی سطح  بندی نیز گردیده است و با کمک  دانشگاه موضوع یابی نیز انجام شده است . هرچند تا این دو نهاد شهرداری و دانشگاه  با هم هماهنگ گردند زمان لازم دارد و کار نیز بهکندی پیش می رود . اما مهم این است که کار را شروع کرده ایم ، ما دست یاری به سوی دانشگاه  دراز کردیم و دانشگاه هم با تمام توان پای کار آمده  است و اگر شیب همکاری را بهتر کنیم و قطعاً خروجی مناسب تری خواهیم داشت .

شهردار کرمانشاه گفت : خیلی از مقالات ارائه  شده دراین  همایش موضوعات  روز است و به وضوح در شهر دیده می شود  ما باید بتوانیم  در حوزه های مدیریت شهری ، شهروندان را پای کار بیاوریم  اگر مردم  شهرداری را جزئی از خود بدانند  شاهد تحولات خاص و خوبی  در شهر خواهیم بود چراکه یکی از دلایل موفقیت شهرهای بزرگ ما اعتماد سازی است که در حوزه های  مختلف  اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده اند  و مردم را پای کار آورده انداما متاسفانه  در کرمانشاه مردم و شهروندان روی بسیاری از مسائل و موضوعات  مدیریت شهری حساسیت ندارند در واقع شهرداری وقتی موفق است که افراد و شهروندان فقط برای موضوعاتی  که مجبور نیستند به شهرداری بیایند به آن مراجعه کنند .

مهندس رضایی در پایان گفت : امیدوارم همکاری دانشگاه   و مجموعه  مدیریت شهری بیشتر شده و مقالاتی که در آینده  در چنین همایشهایی  ارائه  می گردد محصول کار شهرداری و دانشگاه باشد .

شایان ذکر است همایش  ملی کرمانشاه و زندگی شهری توسط  دانشگاه رازی با همکاری  شهرداری کرمانشاه با حضور مهمانان  و اساتیدی از چند استان  کشور در سالن آمفی تئاتر شهید علیمحمدی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار گردید. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار