آیین گرامیداشت ۲۴ مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال ۵۷ با حضور آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و اقشار مختلف مردمی برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 17 October 2017
آئین گرامیداشت 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان شامگاه دوشنبه با حضور آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، بابایی فرماندار کرمان و اقشار مختلف مردمی در مسجد جامع کرمان برگزار شد.

به گزارش تسنیم به‌دنبال پیام امام خمینی(ره)، 24 مهر‌ماه به‌عنوان روز بزرگداشت شهدای 17 شهریور اعلام شد و متعاقب آن، مجالس و تظاهرات گسترده‌ای در سراسر ایران برپاشد که مهم‌ترین واقعه در کرمان رخ داد که طی آن مجلس چهلم شهدای 17 شهریور توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شد.

در این مراسم رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار‌داشت: واقعه 24 مهر نماد مبارزات و مجاهدت‌های حق‌طلبانه مردم کرمان با رژیم پهلوی است و رژیم شاهنشاهی سعی داشت با ایجاد رعب و وحشت مردم را از مبارزاتشان منصرف کند.

مهدی صدفی با اشاره به اینکه این واقعه همه ساله توسط مردم کرمان گرامی داشته می‌شود و مراسمی برای بزرگداشت آن در محل حادثه یعنی مسجد جامع کرمان برگزار می‌شود گفت: واقعه مسجد جامع کرمان برگی از تاریخ پر‌افتخار ملتی است که در برابر ظلم رژیم ستمشاهی ایستادند و مبارزات آنها برای همه دوران‌ها و عصر‌ها مایه درس و عبرت شد.

مسئول ستاد برگزاری مراسم 24 مهرماه و سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان با بیان اینکه در آن حادثه تعداد زیادی از مردم مجروح و تعدادی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و دو نفر نیز شهید شدند افزود: شهیدان باقدرت جوپاری و یزدانشناس در این واقعه شهید شدند.

در این مراسم آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی سخنران مراسم گرامیداشت واقعه 24 مهرماه کرمان با اشاره به اینکه تاریخ سراسر درس و عبرت برای انسان است گفت: نباید در راه خدا ترسید و مردم کرمان در 24 مهرماه با توکل و ایمان به خدا در مراسمی حاضر شدند که رژیم ستمشاهی ممنوع کرده بود.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز نباید از دشمن ترسید افزود: آمریکا روزگاری از ما زخم خورده است و مردم ایران در مقابل زورگوئی‌های آن ایستادند و اجازه ندادند منابع کشور را به غارت ببرد.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار‌داشت: واقعه دلخراش به آتش کشیده‌شدن مسجد جامع کرمان در 24 مهر سال 1357 سند محکمی بر جنایات رژیم منحوس پهلوی علیه مردم متدین و انقلابی کرمان است.

حجت‌الاسلام علی جلالی با بیان اینکه 24 مهرماه سال 57 به‌عنوان نقطه‌ای سیاه در کارنامه رژیم شاهنشاهی است افزود: این واقعه یکی از صدها برگ زرین مقاومت و ایستادگی مردم ایران و کرمان است.

در این مراسم از رمان "بیست و چهار" با موضوع انقلاب اسلامی و آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان، با نویسندگی محمد قاسمی، نویسنده و پژوهشگر کرمانی رونمایی شد.

به گزارش تسنیم آئین گرامیداشت 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مداحی مداح اهل بیت‌(ع) علی کدخدایی همراه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار