سرپرست شهرداری کرمان گفت: تحول و بهسازی در فضای سبز بلوار جمهوری اسلامی کرمان باید انجام شود.
کد خبر: ۵۱۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 17 October 2017
سید محمد موسوی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه با معاون معماری و شهرسازی و مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز، تحول و احیا فضای سبز بلوار جمهوری اسلامی را امری ضروری و واجب شمرد و گفت: در اجرای طرح های شهری باید مطالعه و بررسی های دقیق صورت پذیرد و اقدام لازم به گونه ای انجام شود تا آینده ای روشن و مشخص پیش رو باشد.

وی ادامه داد: بلوار جمهوری اسلامی یکی از نقاط کلیدی شهر کرمان محسوب می شود از این لحاظ بسیار حائز اهمیت است که طرح فضای سبز آن باید با زیبایی و مناسبی همراه باشد و هر اقدام در این راستا باید دارای پشتوانه و کارشناسی شده باشد و به صورت کاربردی درآمده و مفید واقع شود.

ایمان سیف الهی مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: اولویت سازمان پارک ها حفظ و توسعه منطقی و بهبود شرایط فضای سبز شهر کرمان است.

وی ادامه داد: طرح های این سازمان در کمیته های علمی تخصصی و کاربردی مطرح و پس از بررسی های فراوان و رعایت تمامی مسائل با کمک شهرداری های مناطق اجرا خواهد شد.

سیف الهی گفت: از جمله مهم ترین این طرح ها احیای فضای سبز بلوار جمهوری است که با توجه به وضعیت نامناسب درختان نارون و زوال پیش رو، کار هرس و سربرداری در راستای فرم دهی آرایش و یکنواخت سازی، جوان سازی درختان و ایجاد بستر مناسب برای رشد و نمو صورت می گیرد و سپس کاشت درختان و درختچه های مناسب و سازگار با شرایط اقلیمی شهر کرمان با طرح های مطالعه شده انجام می شود.

معاون فنی و بهره برداری سازمان پارک ها بیان کرد: در حال حاضر فضای سبز بلوار جمهوری اسلامی هشت هکتار است.

روح الله خواجویی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به مرگ درختان نارون و شکل نامنظم تاج این درختان و همگیرشدن افت سوسک چوبخوار و برگخوار نارون بهترین راه حل جهت به تاخیر انداختن مرگ این درختان کهن و متقارن کردن تاج درخت و جوان سازی و بهبود شرایط برای رشد و نمو درختان طرح جدید سربرداری این درختان به صورت پایلوت در قسمت هایی از بلوار جمهوری اسلامی اجرا شده و پیشنهاد می شود که تمامی درختان به همین صورت هرس شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار