استاندار كرمانشاه گفت: بايد با تمام توان، تلاش كنيم تا با استفاده از ظرفيت هاي داخلي موضوع اقتصاد مقاومتي در استان به يك فرهنگ عمومي تبديل شود.
کد خبر: ۵۱۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 17 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ؛ مهندس هوشنگ بازوند امروز در جلسه اقتصاد مقاومتي استان، تمامي مديران را به استفاده از ظرفيت ها و توانمندي هاي داخلي براي حركت به سمت اقتصاد مقاومتي فراخواند.

 وي با بيان اينكه اقدامات صورت در بحث اقتصاد مقاومتي بايد در زندگي مردم خودش را نشان دهد و تاثيرگذار در بازار و كسب و كار باشد، اظهار داشت: جدا از اقدامات صورت گرفته از لحاظ كمي بايد به كيفي شدن و اثرگذاري هر چه بيشتر اقتصاد مقاومتي در زندگي مردم توجه كنيم و صحبت ها و برنامه هاي فراواني براي اين موضوع بسيار مهم وجود دارد.

استاندار كرمانشاه با اشاره به برنامه هاي انجام شده در زمان تصدي استانداري خود در استان لرستان خاطرنشان ساخت: استان لرستان در بحث اقتصاد مقاومتي در سطح كشور به عنوان پايلوت قرار گرفت و خوشبختانه اقدامات و برنامه هاي خوبي در اين زمينه انجام شد لذا بايد به دنبال كارهاي اثربخش و تاثيرگذار در زندگي مردم و كسب و كار در بازار باشيم تا اين مهم خودش را نشان دهد.

وي جلسات اقتصاد مقاومتي را يكي از جلسات بسيار مهم و تاثيرگذار در استان عنوان كرد و گفت: تلاش خواهيم كرد تا اين جلسات اقتصاد مقاومتي را هر هفته يا نهايتاً هر دو هفته يكبار در استان برگزار كنيم تا بتوانيم از تمامي ظرفيت ها و توانمندي هاي موجود براي پيشبرد هر چه بهتر اين موضوع بسيار مهم استفاده كنيم.

مقام عالي استان با بيان اينكه موضوع اقتصاد مقاومتي در دولت بسيار جدي گرفته شده است و دولت نهايت تلاش خود را در اين راستا بكار گرفته، خاطرنشان ساخت: هم رياست محترم جمهوري و هم معاون اول محترم رئيس جمهور نيز اقدامات بسيار اثرگذاري در اين زمينه دارند و اهميت اين جلسات در تهران در حد جلسات هئيت دولت است لذا ما هم در استان كرمانشاه 
بايد اين جلسه را مهم تر از هر جلسه اي بدانيم به شرط اينكه برنامه ها و اقداماتي انجام دهيم كه در زندگي مردم تاثيرگذار باشد.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: 24 رويكرد براي اقتصاد مقاومتي در نظر گرفته شده كه 11 رويكرد آن بر مردمي بودن اقتصاد مقاومتي تاكيد دارد لذا بايد با تمام توان، تلاش كنيم تا مردم پاي كار بيايند و اين مهم به يك فرهنگ عمومي در استان تبديل شود.

وي با اشاره به شكل گيري يك اجماع در كشور براي توجه ويژه به اقتصاد مقاومتي خاطرنشان ساخت: خوشبختانه يك اجماع كلي در خصوص اقتصاد مقاومتي در سطح كشور وجود دارد و سران سه قوه و ديگر ارگان ها و نهاد در اين خصوص اجماع نظر دارند و اگر به تاريخ نظام جمهوري اسلامي نگاه كنيم هيچ سياستي را نمي بينيم كه چنين اجماعي در خصوص يك برنامه شكل گرفته باشد.

مهندس بازوند ادامه داد: كشور بايد از اين اجماع نهايت استفاده را داشته باشد و اين مهم در برنامه ششم توسعه هم لحاظ و مورد توجه قرار گرفته است.

 استاندار كرمانشاه خواستار ميدان دادن به طرح ها و برنامه هاي دانش بنيان در بحث اقتصاد مقاومتي شد و گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتي بايد توجه ويژه اي به برنامه هاي دانش بنيان داشته باشيم زيرا اين موضوع مي تواند تحولي در اقتصاد ايجاد كند لذا اگر مي خواهيم كه عقب ماندگي هاي گذشته را جبران كنيم به يك حركت جهشي نياز داريم كه اين مهم جز با اتكاء داشتن به دانش بنيان ميسر نخواهد شد.

وي تاكيد كرد: در بحث درون زا بودن اقتصاد مقاومتي بايد تاثيرگذاري در تمامي بخش ها را حس كنيم و از همه ظرفيت هاي موجود استفاده كنيم تا درون زا بودن اين موضوع بسيار مهم شكل بگيرد.

استاندار كرمانشاه همچنين به بحث بيرون زا بودن موضوع اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و گفت: اين موضوع هم مهم است اما بايد با يك ديپلماسي بتوان از ظرفيت هاي موجود در بازارهاي جهاني استفاده كرد كه اين موضوع بحث خودش را مي طلبد كه در آينده در آن خصوص هم بيشتر صحبت خواهيم كرد.

مقام عالي استان اظهار داشت: يكي از رويكردهاي بسيار مهم در بحث اقتصاد مقاومتي افزايش توليد داخلي است كه بايد توجهات ويژه اي در اين زمينه داشته باشيم و بايد تلاش كنيم تا استان اقدام به كالاهايي توليد كند تا در بارارهاي داخلي و بين المللي تاثيرگذار باشد.

وي همچنين خواستار روشن شدن وضعيت واحدهاي تحت تملك بانك ها شد و گفت: چنين واحدهايي در بخش هاي صنعت، كشاورزي و گردشگري است بايد هر چه سريعتر مشخص شود و اين واحدهاي راكد كه در چرخه توليد مي توانند تاثيرگذار باشند بايد يا توسط خود بانك ها راه اندازي شوند يا اينكه بانك ها اينگونه طرح ها را واگذار كنند زيرا برخي از طرح ها هستند كه باسرمايه گذاري بالا به جهت اينكه در تملك بانك ها هستند ساليان سال با ركود مواجه هستند.

وي همچنين گفت: سازمان جهادكشاورزي در توليدات و محصولات خود بايد اولويت بندي داشته باشد و با برنامه ريزي و بررسي مشخص كند كه اگر چه نوع توليدات و محصولاتي در استان كشت شود منجر به اثرگذاري در بحث اقتصاد مقاومتي مي شود.

استاندار كرمانشاه دشمن اصلي اقتصاد مقاومتي را كالاهاي قاچاق عنوان كرد و گفت: نقطه مقابل اقتصاد مقاومتي، كاهاهاي قاچاق هستند و زماني كه گفته مي شود مبارزه با فساد شود منظور همين كالاهاي قاچاق هستند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار