فصل خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در آذربایجان غربی در حالی رو به پایان است که به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی 50 درصد مطالبات کشاورزان استان شامل حدود 2 هزار و 240 میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۱۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 17 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،اسمعیل کریم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار  با بیان اینکه امسال 367 هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعان در آذربایجان غربی خریداری شده است، افزود: طبق پیش بینی ها امسال 542 هزار تن گندم قرار است در استان تولید و خریداری شود.
وی اضافه کرد: در شهرستان های بوکان، میاندوآب و نقده بیشترین میزان گندم خریداری شده است.
وی با اشاره به همکاری سازمان تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان در خرید گندم اظهار کرد: 134 مرکز خرید دولتی، 107 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی و 27 مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه 362 هزار هکتار زمین دیم و آبی استان زیر کشت گندم بوده است، اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی گندم امسال 13 هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال با وجود خسارت وارده به گندم کشت شده، این استان نسبت به استان های کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و کردستان وضعیت بهتری در این محصول مهم دارد.
کریم زاده درباره ذخیره سازی این محصول اظهار کرد: ظرفیت سیلوهای دولتی و بخش خصوصی و کارخانه های آرد وابسته به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان 817 هزار و 500 تن است.
وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته افزون بر هشت هزار میلیارد ریال توسط این بانک به گندم کاران استان پرداخت شد، گفت: در چهار ماه اول امسال یک هزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات به گندمکاران در آذربایجان غربی پرداخت شد.
 در سال زراعی جاری 94 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و 268 هزار هکتار از اراضی به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.
بازده تولید در واحد سطح آبی سه هزار و 500 کیلوگرم و در اراضی دیم یک هزار و 250 کیلوگرم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار