معاون دادگستری خوزستان:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: امروز جامعه بیش از پیش به ورود فرهیختگان جامعه اعم از روحانیون، مبلغان و اساتید دانشگاه به عرصه پیشگیری نیازمند است.
کد خبر: ۵۱۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 17 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با بانوان فرهیخته فعال در عرصه فرهنگی استان، اظهار داشت: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، باید کارنامه خود را مرور کنیم و ضمن پیدا کردن و برطرف کردن نقاط ضعف خود، نقاط قوت را نیز تقویت کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری 40 موضوع را در سبک زندگی اسلامی بیان کردند که اگر به آن‌ها توجه شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم کاهش می‌یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: استفاده نکردن صحیح از فضای مجازی، تنوع طلبی و بی‌بندو باری از مهم‌ترین علل طلاق‌های عاطفی در کشور هستند که از طلاق رسمی نگران‌کننده‌تر است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته با استفاده از کارشناسان در هر صنف، جلوی کلاهبرداری‌ها گرفته شده است ، این زیرساخت‌های امنیتی اعم از نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و نیروی انسانی در کشور ما نیز باید به کار گرفته شود.

امانت بهبهانی تصریح کرد: با وجود فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی و باتوجه به وجود مردم متدین در استان، نباید شاهد این آمار در مسائلی همچون تهدید، مزاحمت تلفنی، تخریب اموال، توهین به اشخاص عادی بود ، در حالی که این جرائم در رده 10 جرم اولویتی استان قرار دارد.

وی یادآور شد: طلاق، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر از آسیب‌های اجتماعی است که زمینه‌ساز بسیاری از جرائم است و برای کاهش آن به تلاش همه جانبه مسئولان نیاز است.

امانت بهبهانی تصریح کرد: بیان نکات اخلاقی و درس های اسلام نباید مختص به زمان‌های خاص باشد و مردم نیاز دارند تا مسائل اجتماعی و شرعی دین را از زبان مبلغان بشوند و پاسخ‌های خود را از فرهیختگان دین دریافت کنند.

در این نشست تعدادی از بانوان فرهیخته استان نکته نظرها و پیشنهادهای خود در خصوص پیشگیری از جرائم و برخورد تاثیرگذار با مجرمان و آسیب های اجتماعی بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار