تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب قانون استفاده از خطوط فاخر ایرانی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 17 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید هادی حسینی افزود: نخستین قانونی که در بخش فرهنگ و هنر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، قانون استفاده از خطوط فاخر ایرانی برای کتابت و چاپ کتاب قرآن است.
به گفته وی، تا پیش از این قانون در کشور از خط 'عثمان طه' برای کتابت و نگارش قرآن استفاده می شد و اکنون می توان از خطوط فاخر ایرانی برای چاپ کتاب قرآن بهره گرفت.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: بزودی قانون مطبوعات به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود که این قانون نیز رویکرد مطلوبی در زمینه مطبوعات خواهد داشت.
حسینی گفت: قانون حمایت از مالکیت فکری یا کپی رایت نیز در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و کارگروهی برای بررسی این لایحه مالکیت فکری و معنوی در کمیسیون قضایی مجلس تشکیل شده و امید است تا پایان سال این قانون به نتیجه برسد.
حسینی گفت: قانون کپی رایت که به صورت کامل و جامع تدوین شده است پس از تصویب، از هنر و هنرمندان حمایت خواهد کرد، اما هم اکنون دادگاه براساس قوانین سابق رای صادر می کند.
وی در خصوص حمایت از کتاب و کتابخوانی نیز گفت: تا پیش از این میزان کمک شهرداری ها به کتابخانه های عمومی 105 درصد بود که بعدها به نیم درصد تقلیل یافته و اکنون مجلس شورای اسلامی به دنبال تدوین طرحی برای افزایش سهم شهرداری ها در کمک به فرهنگ کتاب و کتابخوانی به میزان یک درصد از بودجه شهرداری هاست.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مالکیت موزه معاصر ایران نیز گفت: در حال حاضر مالکیت این موزه در اختیار دولت است.
وی در خصوص واگذاری اماکن فرهنگی به بخش خصوصی نیز گفت: در این زمینه آنچه قانون حکم کرده است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ملزم به رعایت آن است و چنانچه اماکنی که براساس قانون قابلیت واگذاری داشته باشد، واگذار خواهد شد.
حسینی درباره طرح معافیت مالیاتی 25 درصد از موسسات فرهنگی نیز گفت: این طرح در دست پیگیری و اقدام است، اما بهتر است شرایطی مهیا شود که مالیات دهنده به موقع برای آبادانی کشور مالیات را پرداخت کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین گشایش نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.
این نمایشگاه با حضور 420 ناشر با 46 هزار عنوان کتاب تا 29 مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای شهرکرد برپاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار