رویت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور، حاصل سوزش بوستر موشک دومین ماهواره جاسوسی امریکا با نام NROL_52 بوده است.
کد خبر: ۵۱۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 17 October 2017
تابناک فارس به نقل ازبهار کوار: طبق گزارشات تایید نشده مردمی، عصر دیروز  یک شیء نورانی و آتشین از آسمان کوار در محدوده کوه های شاه بهرامی عبور کرد و بدلیل گزارشات متعدد و احتمال سقوط هواپیما، نیروهای آتش نشانی و پلیس به منظقه اعزام شدند منتهی هیچگونه آتش سوزی و انفجار در محدوده پشت کوه های شاه بهرامی مشاهده نشد.



شایان ذکر است برخی منابع خبری عبور این شیء از شهرستان های خنج، گراش، لامرد و شیراز را نیز گزارش کرده اند، منتهی تاکنون هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است.



دقایقی پیش معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی گفت: رویت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور، حاصل سوزش بوستر موشک "دومین" ماهواره جاسوسی امریکا با نام NROL_52 بوده است که از فلوریدا پرتاب شده و از سوی دیگر روسیه نیز برای جایگذاری کپسول در ماهواره پرتابی ماه قبل، پرتاب همزمانی را داشته است که خطوط پدافند هوایی از جنوب غرب تا هرمزگان (اهواز ،شیراز و بندرعباس) در ارتفاع خیلی بالا و سرعت  فراصوت آنرا کشف و در جنوب هرمزگان ناپدید شدند.


شایان ذکر است پیش از این حسن فیاض‌پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفته بود: شیء نورانی مشاهده شده در برخی از شهرهای جنوبی استان، شهاب سنگ بوده است.



در گذشته نیز گزارشاتی مبنی بر مشاهده شیء نورانی در آسمان دیگر نقاط کشور گزارش شده بود که در یکی از این موارد، معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی، اشیاء نورانی دیده شده در آسمان کشور را آزمایش موشک بالستیک روسیه اعلام کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار