رئیس کل دادگستری البرز با اشاره اینکه طی 2 سال گذشته تنها 3 پرونده به هیات منصفه مطبوعات استان ارجاع داده شده ، گفت: این امر بیانگر پائین بودن تعداد شکایت ها از مطبوعات البرز است.
کد خبر: ۵۱۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 17 October 2017
به گزارش تابناک : احمد فاضلیان روز سه شنبه در جلسه انتخاب اعضای هیات منصفه مطبوعات استان البرز افزود: این پرونده‌ها عمدتا با رضایت شکات یا تبرئه مدیران مسئول مختومه شد که یکی از علت‌های پایین بودن میزان شکایت از مطبوعات در استان را سعه صدر بیشتر در مسئولان استانی است که این نوع نگرش به رسانه ها قابل تقدیر است.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی توسط دادگستری برای مطبوعات را یکی دیگر از عوامل افزایش آگاهی حقوقی اهالی رسانه و کاهش پرونده‌های شکایت از آنها عنوان و اظهار داشت: نقد باید در چارچوب قانون و مبتنی بر موازین شرعی و اخلاقی باشد، نقد زمانی سازنده است که همراه با توهین و تخریب نباشد و ضعف‌ها و ایرادات طرح شود.
فاضلیان با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی صیانت از آزادی بیان است گفت: فضا باید به گونه‌ای باشد که منتقد بتواند آزادانه و در چارچوب قانون نقد کند، دستگاه قضایی استان البرز نیز بر این حوزه تمرکز داشته و از نقد منصفانه استقبال و در برابر فشار بر رسانه‌ها از آن‌ها دفاع کرده است.
رئیس کل دادگستری البرز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از برخی فضا سازی ها در رسانه علیه شرایط امنیتی البرز خاطر نشان کرد: این استان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و میزان امنیت در سطح مطلوبی قرار دارد، این موضوع یک ادعا نیست و آمار مقایسه‌ای در قیاس با استان های دیگر کشور آن را تایید می‌کند.
در ادامه این نشست اعضای هیات منصفه مطبوعات استان البرز برای دوره جدید برگزار و در آن اعضای جدید برای دو سال دیگر انتخاب شدند.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار