فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه فعال در غرب خراسان رضوی با مساحت ۳۲۸ هکتار در فاصله ۸ کیلومتری جنوب غربی شهر سبزوار قرار دارد . این فرودگاه سال ۱۳۸۳ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد .
کد خبر: ۵۱۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 17 October 2017
به گزارش تابناک : مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : طرح ساخت و توسعه ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی اجرا می‌شود .
رحمت الله مه آبادی در بازدید از فرودگاه سبزوار گفت : پیش قرارداد این طرح فرودگاهی به امضا رسیده و مذاکرات ساخت ترمینال بین‌المللی آن در دست انجام است که با جذب این سرمایه‌گذاری خارجی ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد متحول می‌شود . در پسابرجام طرح‌های سرمایه‌گذاری برای فرودگاه‌های مختلف کشور از طریق فراخوان بین‌المللی اعلام شد و بخشی از آن اکنون در حال مذاکره است . علاوه بر امضای قرارداد فرودگاه مشهد که پیش قرارداد آن امضا شده ، طرح توسعه فرودگاه اصفهان نیز در حال امضا و مذاکرات قراردادی برای ساخت ترمینال بین‌المللی آن در حال نهایی شدن است .
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : ساخت فرودگاه جدید اهواز و ترمینال فرودگاه بین المللی مهرآباد نیز در فراخوان بین‌المللی است تا سرمایه‌گذاران برای مشارکت در آن اعلام آمادگی کنند .
وی با اشاره به رشد ترافیک ۶۰ درصدی فرودگاه‌های مطرح کشور افزود : با آزادسازی نرخ حمل و نقل هوایی ، اصلاح ساختار راه‌های هوایی کشور و نوسازی ناوگان به نیازهای سفر در این بخش پاسخ داده شد .
مه آبادی با اشاره به اینکه ۱۲۵ طرح مطالعاتی و عملیاتی در این حوزه در دست اجراست گفت : در ۱.۵ سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری رسید که در صنعت هوایی کشور بی سابقه است .
وی با اشاره به فرودگاه سبزوار نیز افزود : در ۲ سال گذشته ۱۹ طرح نوسازی در فرودگاه این شهرستان اجرا شد که آخرین آن ارتقای سطح زیر ساخت‌ها و برق فرودگاه با نصب ۲ دستگاه دیزل ژنراتور ۵۰۰ کاوا بود . فرودگاه شهرستان سبزوار به لحاظ زیر ساخت‌های هوانوردی و سامانه‌های کمک ناوبری ، وسعت و عرصه اکنون پاسخگوی نیازها است .
 

 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد : بزودی تیم‌های ظرفیت سنجی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با بازدید از فرودگاه سبزوار ، نیازهای مجموعه را شناسایی می کنند که به تناسب نسبت به حل و فصل آن اقدام می‌شود .
وی با بیان اینکه اولویت اول شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ، ایمنی و سپس تسهیل در ارائه خدمات است ، افزود : در سند توسعه اداره کل فرودگاه‌های خراسان رضوی ، تمام نیازهای پنج سال آینده شناسایی و بر مبنای آن عمل می‌شود .
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای سلامی نیز گفت : با بررسی میدانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه سبزوار ، طول باند این فرودگاه و ضرورت استقامت آن در صورت نیاز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می شود .
رمضانعلی سبحانی فر افزود : فرودگاه سبزوار به عنوان پشتیبان فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مطرح است که راهکارهای توسعه ترانزیت ، افزایش جابه جایی مسافر ، برقراری پروازهای عتبات عالیات و افزایش تعداد پروازهای آن به تهران به صورت رفت و برگشت در همه روزهای هفته در دست اقدام است .
فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بعد از فرودگاه مهرآباد تهران پر رفت و آمدترین فرودگاه کشور است که در روزهای عادی روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز در روز از آن انجام می شود و به طور میانگین سالانه بیش از ۱۰ میلیون مسافر از طریق فرودگاه مشهد جا به جا می شوند .
فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه فعال در غرب خراسان رضوی با مساحت ۳۲۸ هکتار در فاصله ۸ کیلومتری جنوب غربی شهر سبزوار قرار دارد . این فرودگاه سال ۱۳۸۳ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد .






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار