رئیس مرکز بهداشت خوزستان:
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان از زوارحسینی خواست تا قبل از خروج از کشور به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند.
کد خبر: ۵۱۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 17 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، شکراله سلمان ‌زاده در توصیه هایی به زائران اربعین حسینی عنوان کرد: جهت پیگشیری از برخی بیماری، زوار باید توجه داشته باشند که باید از آب های بسته بندی استفاده و غذای مورد نیاز خود را نیز از مراکز معتبر تهیه کنند.

وی رعایت بهداشت شخصی و شتشوی مرتب دست ها را ضروری خواند و گفت: توصیه می شود زورا حسینی قبل از خروج از کشور به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان، افزود: افراد بیمار بخصوص بیماران دارای فشار خون و دیابت تنها در صورت تایید پزشک در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

سلمان زاده با بیان اینکه ممکن است نخسین بارش های پاییزی با سفر اربعین زورا همزمان شود، عنوان کرد: مسافران دارای سابقه آسم حتما با خود ماسک و اسپری همراه داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت استان خوزستان خاطرنشان کرد: در دو مرز زمینی شلمچه و چذابه، فرودگاه‌ های بین‌ المللی اهواز و آبادان و همچنین در بندر ماهشهر پایگاه ‌های مراقبت بهداشت مرزی در طول سال مستقر هستند و وضعیت سلامت افرادی که در این مبادی ورودی و خروجی استان خوزستان تردد می ‌کنند را تحت نظارت دارند.

وی ادامه داد: پایگاه‌ه ای مراقبت مرزی در بدو ورود افراد در مرزها در صورت مشاهده علائم مشکوک مانند اسهال، تب و تنگی ‌نفس، تب و خونریزی و ... افراد مشکوک را برررسی و در صورت تشخیص بیماری، مسافر را قرنطینه می‌ کنند.

سلمان زاده  همچنین یادآور شد: زائران پس از بازگشت به کشور در صورت مشاهده علایم اسهال، تب، خونریزی و ... به مراکز مراقبت بهداشت در مرزها اعلام کنند تا اقدامات لازم جهت انجام آزمایش و تشخیص و درمان صورت گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار