نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان البرز ۹۲ درصد شهرنشین و تنها ۸ درصد افراد در روستاها سکونت دارند.
کد خبر: ۵۱۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 17 October 2017
به گزارش تابناک : محمدجواد کولیوند در نشست با  اهالی فرهنگ و رسانه استان البرز که عصر امروز در سالن جلسات  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، اظهار داشت: فضای دو میلیون و پانصد هزار نفری جمعیت استان البرز با مشکلات بخش‌های مختلف عمومی، بهداشتی، عمرانی و جمعی از معضلات دیگر سبب شد کمی از موضوعات هنرمندان غفلت شود.

وی با تاکید بر اینکه پشتیبانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب هنر و رسانه وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد:جنگ تحمیلی دشمن علیه ایران در هشت سال دفاع مقدس سبب شد که فاصله‌ای بین نسل قبل و بعد از جنگ اتفاق بیفتد و مشکلات اصلی اجتماعی جامعه در دهه جدید را موادمخدر، فحشا و بی‌هویتی دینی تشکیل می‌دهد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه سرعت شهرنشینی و مهاجرت از روستاها تاثیر زیادی در آسیب‌های اجتماعی دارد، افزود: در استان البرز 92 درصد شهرنشین و تنها 8 درصد افراد در روستاها سکونت دارند و نرخ مهاجرت استان البرز 3/6 است و طرح کمربند توسعه شهر باید هرچه سریع‌تر اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه زندان شهید کچوئی جمع‌آوری شد، عنوان کرد: 70 درصد زندانیان استان البرز از شهرهای دیگر است که این نیز خود یک مشکل بزرگ است و در منابع محدود اعتباراتی که وجود دارد نباید گروه‌ها به تقابل سیاسی روی آورند.

کولیوند ادامه داد:در بخش هنر، سینما و تئاتر  کمک‌های خوبی در مجلس رخ داده و اشتباه بزرگی است که اگر کمبود اعتبارات وجود دارد از دو بخش ورزش و هنر کاسته می‌شود.

وی ادامه داد:  باید برای اعتبارات جدید استان‌ها منابع جدید تعریف شود و یکی از راهکارهایی که ارائه شد دریافت 16 هزار میلیارد تومان مالیات شرکت‌های آستان قدس رضوی و امام‌زادگان بود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی از منابع جدید دریافت شود، عنوان کرد: بیمه‌های تحت پوشش در بیمارستان چندین ماه پرداخت نشده است که راهکار آن استفاده از بودجه‌های دیگر است و این منابع درآمد پایدار ایجاد می‌کند.  





منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار