رئیس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه عصای سفید افراد نابینا به منزله تابلوی ایست است، گفت: رانندگانی که به تابلوی ایست عصای سفید توسط افراد نابینا توجه نکنند مبلغ 100 هزار تومان جریمه خواهند شد.
کد خبر: ۵۱۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 17 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، سرهنگ فرید کریمی‌ زاده از اجرایی شدن قانون حقوق راهنمایی و رانندگی معلولین همزمان با سراسر کشور از اول مهرماه امسال خبر داد و اظهاردکرد: بر اساس این قانون در صورتی که فرد نابینا عصای خود را به رانندگان نشان دهد به معنی ایست کامل است تا فرد نابینا عبور کند.

وی ادامه داد: این بخش از قانون شامل افراد نابینا و کسانی که از عصای سفید استفاده می کنند است و در صورتی که راننده در هر شرایطی با فرد نابینا برخورد کند مقصر هستند.

رئیس پلیس راهور استان همچنین با بیان اینکه پیش از تصویب این قانون، ویلچر یک وسیله نقلیه تعریف و در صورت تصادف در خیابان سرنشین آن مقصر شناخته می ‌شد، گفت: با اجرایی شدن این قانون تمامی افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند عابر پیاده محسوب می‌ شوند.

کریمی زاده خاطرنشان کرد: بر همین اساس، رانندگان با نزدیک شدن به افراد معلول که از ویلچر استفاده می کنند ملزم به رعایت سرعت مطمئنه هستند و در صورت برخورد با عابر ویلچرسوار مقصر شناخته خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار