استاندار قزوین احزاب را زیربنای توسعه سیاسی دانست و گفت: بدون توسعه در این حوزه هیچ رشدی را در زمینه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی یک جامعه شاهد نخواهیم بود.
کد خبر: ۵۱۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 17 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا،عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی احزاب سیاسی استان قزوین افزود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی لازمه شکل گیری احزاب در محافل سیاسی مطرح بود که پاسخ به این موضوع با تشکیل حزب جمهوری توسط بزرگان انقلاب در آن زمان داده شد.
استاندار قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال 72 که فرمودند منکراتی هستند که پایه های نظام را سست می کنند، یادآور شد: برای تحقق این موضوع، مسایل مهمی در جامعه وجود دارند که باید به نقد کشیده شوند که این مهم با وجود احزاب سیاسی محقق می شود.
زاهدی، جمع احزاب و رسانه ها را فرآیند افکار عمومی جامعه دانست و افزود: در فضای سیاسی کنونی جامعه وقتی به مشارکت سیاسی اشاره می شود، منظور تنها حضور مردم در صحنه انتخابات نیست و از طرفی هم نمی توان انتظار داشت مردم فقط به صورت روزمره و در پاره ای مواقع حضور داشته باشند بلکه باید سازمان ها و نهادهایی به نمایندگی از اقشار مختلف وجود داشته باشند که مسئولیت ها را در این خصوص بپذیرند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکردهای مختلف احزاب در جامعه،گفت: حزب، مکانیز و ابزاری برای انتقال قدرت به شمار می رود، به آن معنی که وقتی احزاب در جامعه فعال باشند در روند انتقال قدرت تنش ها و هیجان های خاص سیاسی کمتر رخ می دهد.
به گفته وی، حزب نوعی دولت در سایه است که می تواند هم منتقد باشد و هم حامی و این مهم ناشی از فرآیند عمومی جامعه است.
زاهدی، پاکسازی را از دیگر کارکردهای احزاب دانست و گفت: احزاب بزرگ دنیا با داشتن سیستم آموزشی، همواره به تربیت نیرو اقدام کرده و هنگامی که در انتخاباتی پیروز می شوند از قبل تمام وزرا و مدیران خود را تربیت شده می یابند.
استاندار قزوین ادامه داد: حزب سرمایه اجتماعی را شکل داده و به آن انسجام می بخشد که این کار ارزشمندی است و از کارکردهای مهم احزاب به شمار می رود.
زاهدی در ادامه به الزامات تشکیل حزب اشاره کرد و اظهار داشت: باور و پایبندی به کار جمعی و تشکیلاتی، شفافیت دیدگاه ها و مبانی نظری و پایبندی به قوائد بازی از الزامات مهم تاسیس احزاب و فعالیت سیاسی آنها به شمار می رود.
استاندار قزوین در پایان گفت: به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور ما که رقابت های سخت حزبی در آنها وجود دارد، در صورت بروز هر مشکلی همه مسایل را فدای بازی های سیاسی نمی کنند.
در ادامه این نشست، نمایندگانی از احزاب مختلف از جمله موتلفه، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه بین المللی امام ( ره) ، زنان اصلاح طلب، روزنامه نگاران اصولگرا، اتحاد ملت، جامعه اسلامی مهندسان، اعتماد ملی، عدالت طلبان ایران اسلامی، مجمع ایثارگران اصلاح طلب و خانه کارگر به اظهار نظر پرداختند.
براساس آخرین آمار منتشر شده مربوط به سال قبل، 43 حزب سیاسی در استان قزوین به فعالیت می پردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار