عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: هزینه کردن شهرداری قزوین در باشگاه‌داری طبق قانون ممنوع است.
کد خبر: ۵۱۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶ 17 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فرج‌اله فصیحی‌رامندی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که عصر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه هیچ کدام از عضو شورا مخالف ورزش نیستند، اظهار داشت: فقط تاکتیک و شیوه اقدام در توسعه ورزش بین اعضا متفاوت است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: مسؤول ورزش شهرداری نیست زیرا یک دستگاه اصلی به نام ورزش و جوانان متولی فعالیت‌های ورزشی است و این نهاد وظیفه دارد اقدامات مؤثری را در توسعه ورزش انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری در کنار اداره‌کل ورزش و جوانان به توسعه ورزش مساعدت می‌کند.

فصیحی‌رامندی یادآور شد: در دوره‌های گذشته هم هر هیأت ورزشی که می‌توانست به اعضای شورا دسترسی داشته باشد، کمک طلب می‌کرد، که باید این روند ساماندهی شود تا مساعدت‌ها هدفمند باشد.

این عضو شورا اضافه کرد: باید مکانیزم کمک شهرداری براساس درخواست اداره‌کل ورزش و جوانان به مجموعه مدیریت شهری باشد تا این فعالیت‌ها به شکل مناسبی در توسعه ورزش صورت بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید مجموعه مدیریت شهری با مسؤولان اداره‌کل ورزش و جوانان در حمایت از ورزش هماهنگ باشد زیرا ممکن است کمکی به ورزشکاری صورت گیرد که به هیچ عنوان مستحق دریافت آن نباشد.

فصیحی‌رامندی گفت: مجموعه مدیریت شهری باید از فعالیت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان حمایت کند نه اینکه خودش به عنوان نهاد رسمی باشگاه‌داری و تیم‌داری انجام دهد.

وی باشگاه‌داری را وظیفه شهرداری ندانست و مطرح کرد: این نهاد فقط می‌تواند به سازمان متولی اصلی ورزش مساعدت کند تا برنامه‌های آن‌ها با پیشرفت خوبی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: رئیس سازمان‌ شهرداری‌ها ابلاغ رسمی داشته که شهرداری قزوین نباید وارد ورزش حرفه‌ای شود و هزینه کردن در این راستا را برای مجموعه مدیریت شهری ممنوع کرده است.

فصیحی‌رامندی ادامه داد: اینکه شهرداری اکنون لایحه دو فوریتی تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری در دست دارد و می‌گوید به آن رأی دهید و در آینده اساسنامه می‌آورم، خلاف ضوابط قانونی است و قابلیت طرح کردن در صحن شورا ندارد.

این عضو شورا با بیان اینکه هیچ کس نمی‌گوید ورزش بد است، تشریح کرد: اگر برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مخالف لایحه یاد شده هستند به دلیل این است که طبق قانون تنظیم نشده و ایرادهای اساسی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: سرپرست شهردار قزوین درخواست تأسیس و ثبت مؤسسه با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی داشته که اکنون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری دارای آن بوده و تأسیس باشگاه چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

فصیحی‌رامندی تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی زیرمجموعه شهرداری بوده و پروانه تأسیس باشگاه را أخذ کرده است و دیگر نیازی به باشگاه جدید نیست به همین دلیل این لایحه به هیچ عنوان شفاف نبوده و مبهم است.

وی با بیان اینکه باید در تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری باید پیشنهادات، راهکارها در خصوص بودجه، تعداد نیرو، مکان و نحوه‌ ارائه آن ارائه شود، خاطرنشان کرد: برای عملیاتی کردن این باشگاه، شهرداری لایحه بیاورد تا در جلسه شورا بررسی شده و به تصویب برسد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین باشگاه ورزشی تبریز عنوان کرد: چند مرتبه از این باشگاه بازدید شده و به طور کامل در جریان فعالیت‌های این نهاد هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار