رئیس اورژانس کشور گفت: 500 دستگاه آمبولانس نیز در ایام منتهی به اربعین 96 و پس از بازگشت زائران در این مرزها مستقر می شود و با توجه به اینکه بیشتر زائران مرز مهران را برای عزیمت و بازگشت انتخاب می کنند در مسیر ایلام به مهران هر 15 کیلومتر یک آمبولانس و از شهر مهران تا پایانه مرزی نیز هر سه کیلومتر یک امبولانس استقرار می یابد.
کد خبر: ۵۱۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 18 October 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برنامه های کمیته پزشکی اربعین در مرز مهران درخصوص کادر پزشکی اظهار کرد: 6 هزار نفر از این تعداد پیراپزشک ، سه هزار نفر پزشک عمومی و 420 نفر نیز پزشکان متخصص هستند.
 
وی افزود: 500 دستگاه آمبولانس نیز در ایام منتهی به اربعین 96 و پس از بازگشت زائران در این مرزهای مستقر می شود و با توجه به اینکه بیشتر زائران مرز مهران را برای عزیمت و بازگشت انتخاب می کنند در مسیر ایلام به مهران هر 15 کیلومتر یک آمبولانس و از شهر مهران تا پایانه مرزی نیز هر سه کیلومتر یک امبولانس استقرار می یابد.
 
رئیس اورژانش کشور تاکید کرد: به منظور سرعت بخشی به رسیدگی به حادثه دیدگان ، مصدومان و بیماران احتمالی در هر مرز بین یک تا 2 بالگرد مستقر می شود.
 
کولیوند یادآور شد: 2 بیمارستان صحرایی 30 تختخوابی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی برای آمادگی در برابر حملات تروریستی ، بیوشیمیایی ، هسته ای و بیولوژیک در مرزهای چزابه و شلمچه استقرار پیدا می کنند تا در صورت لزوم به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند.
 
وی همچنین از راه اندازی درمانگاه های سرپایی در این مرزها خبر داد و اضافه کرد: در این مراکز پزشک قلب یا پزشک عمومی به همراه کادر درمانی حضور دارند تا به بیماران خدمات ارائه دهند.
 
رئیس اورژانس کشور نبود مسیر ویژه برای حمل و نقل بیماران و مصدومان را از مشکلات جدی در ایام اربعین ذکر کرد و همین عامل باعث می شود برای انتقال کسانیکه با تهدید جانی روبرو هستند، از بالگرد استفاده کنیم.
 
کولیوند استفاده مسئولان دستگاه های مختلف از بالگرد برای جابجایی به نقاط مرزی در ایام اربعین با توجه به ترافیک و حجم بالای تردد را از دیگر مشکلات برشمرد درحالیکه بالگرد تنها باید برای انتقال بیماران باشد ، ضمن اینکه کمبود تجهیزات پزشکی نیز در این ایام مشاهده می شود درحالیکه از نظر پزشک و کادر درمانی کمبودی نداریم.
 
وی گفت: 40 نفر از طرف معاونت بهداشتی وزارتخانه به کشور عراق برای دریافت کارت بهداشتی به منظور نظارت بر موکب های عراقی معرفی شده اند تا از کیفیت و سلامت مواد غذایی عرضه شده در این موکب ها اطمینان حاصل کنیم.
 
رئیس اورژانس کشور با اشاره به حجم انبوه دپو زباله در مسیرهای تردد زائران در داخل عراق یکی از مطالبات جدی وزارت بهداشت از مسئولان عراقی رسیدگی به این موضع برای جلوگیری از انتقال بیماری هاست که باید در نشست با طرف عراقی این موضوع پیگیری شود.
 
گفتنی است قرار است تا ساعتی دیگر اجلاس مشترک هیات های عالیرتبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت جمهوری عراق در مرز بین المللی مهران برگزار شد.
 
در این اجلاس علائق مشترک 2 کشور و جنبه های مختلف سلامت زائران از جمله ارائه خدمات بهداشت فردی، بهداشت محیط و مواد غذایی موکب های مسیر راهپیمایی و مناطق مرزی، مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار