جانشین ‌فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون نیروی انتظامی 937 کیلوگرم مواد مخدر کشف کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۱۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 18 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، سرهنگ "علیرضا مرزبانی" در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بخش عمده ای از مواد مخدر کشف شده مربوط به تریاک و پس از آن مربوط به هروئین و شیشه است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 96 تاکنون 110 نفر از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر دستگیر شده اند، گفت: در این مدت سه هزار و 793 نفر خرده فروش و معتاد نیز دستگیر شده اند. 

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 25 باند در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی شده اند، افزود: در زمینه شناسایی و متلاشی کردن باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشته داشته ایم.  

مرزبانی با بیان اینکه 764 طرح پاکسازی در سطح استان اجرایی شده است، گفت: امسال با هماهنگی با دستگاه قضایی برای اولین بار 173 مکان را که به محل هایی برای تهیه و توزیع مواد مخدر تبدیل شده بودند، توسط نیروی انتظامی پلمب‌ کردیم. 

وی به وضعیت معتادان متجاهر و کارت خواب در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: معتادان متجاهر بیشترین نقش را در جرایمی‌ همچون سرقت ایفا می کنند. 

جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه یادآور شد: نوروز امسال بیش از یک هزار و 200 معتاد متجاهر در سطح شهر ‌کرمانشاه جمع آوری شدند که این موضوع باعث کاهش محسوس سرقت شد. 

مرزبانی با بیان اینکه در چند روز گذشته در مرکز استان طرح پاکسازی مناطق آلوده با همکاری دستگاه قضایی و شورای هماهنگی انجام شد، گفت: در این طرح بیش از 150 خرده فروش و معتاد جمع آوری و بیش از 44 باب مغازه پلمب شد.  

به گفته وی، در راستای اجرای این ‌طرح ماموران انتظامی بیش از هفت کیلو و 350 گرم مواد مخدر کشف‌ کردند. 

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: پلمب مراکز تهیه و توزیع مواد مخدر انجام می شود اما آنچه باید انجام شود بحث مصادره آنها به نفع دولت است که نقش بازدارندگی در جامعه را داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار