نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس:
نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه پرداخت ۸۵درصد اعتبارات آبیاری صنعتی کشور در مجلس تصویب شد، گفت: این امر راهی برای مقابله با خشک‌سالی است.
کد خبر: ۵۱۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 18 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون مشکلات روستاهای آبخوری، جام و دو زهیر سمنانبابیان اینکهپرداخت ۸۵ درصدی اعتبارات آبیاری‌های نوین صنعتی توسط مجلس تصویب‌شده که می‌تواند کمک‌حال خوبی برای مقابله با خشک‌سالی باشد، ابراز داشت:کشورهای توسعه‌یافته تا ۸۰ درصد بهره‌وری آب‌دارند و این در شرایطی است که ایران با بهره‌وری ۳۷ درصدی، مشکلات خشک‌سالی و کمبود منابع آب‌دست و پنجه نرم می‌کند. 

احمد همتی - کراپ‌شده

وی افزود: جای تأمل بسیار است که با این شرایط، متأسفانه ایرانی‌ها دو برابر میانگین جهانی، مصرف آب‌دارند و باید مدیریت این مهم، در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی اعمال شود.

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه رویکرد دولت توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است، افزود: در مجلس شورای اسلامی بودجه دو درصد نفت، مربوط به مناطق محروم به سه درصد افزایش یافت که یک درصد آن به شهرهای نفت خیر کشور و دو درصد دیگر به مناطق محروم پرداخت می‌شود که خوشبختانه در استان سمنان این قانون شامل میامی و مهدی‌شهر می‌شود که می‌تواند کمک شایانی به مردم روستاها باشد.

همتی بابیان اینکه۱۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اشتغال مناطق محروم منظور شده است، ابراز داشت: در جلسه با نوبخت مقرر شد تا از صندوق توسعه ملی ارزی برای مناطق کم برخوردار استفاده کنیم که پیگیری‌ها منجر به ایجاد مصوبه پنج الی شش هزار میلیارد تومانی با بهره چهارتا شش‌درصدی در مجلس شد.

وی افزود: شش هزار میلیارد تومان مصوبه مجلس و شش هزار میلیارد تومان تکلیف دولت در این طرح برای حمایت از اشتغال روستایی باهدف ماندگاری روستائیان استکه بانک‌های عامل نیز معادل مبلغ مصوب را برای پرداخت تسهیلات به روستاها را بر عهده‌دارند.

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس دهم، بابیان اینکه مسیری که دولت و مجلس انتخاب کرده توجه به روستاها و عشایری است که منابع درآمدی ضعیف‌تر دارند، تصریح کرد: اختصاص پنج‌تا هشت درصد تملک دارایی‌ها به روستاها، افزایش سهم قیر تا چهار هزار تن ازجمله مواردی بود که مجلس به آن اهتمام ویژه ای داشت.

وی افزود: یک درصد ارزش افزوده قبلا به همان شهری که یک درصد را تولید می کرد اختصاص داشت که در مجلس مصوب شد تا این رقم به استان تعلق گیرد بنابراین یک درصد ارزش افزوده سمناننیز برای روستاها منظور خواهد شد.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلسبا بیان اینکه رونق روستاها تنها به همت خود مردم اهالی بستگی دارد، ابراز داشت: مردم باید خودشان تسهیلات روستایی را مدیریت کنند تا صرفا در کار تولید هزینه شود و اگر این انفاق رخ دهد قطعا این ۱۲ هزار میلیارد تومان می تواند در توسعه و رونق روستاها تاثیری شگرف ایجاد کند و پیگیری مدام اهالی روستاها و استفاده از ظرفیت های موجود می تواند شعار سال را در مناطق کم برخوردار عملیاتی کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار