معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد:
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت : کمیته امداد تا پایان سال جاری 140 هزار فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات 12 هزار میلیارد ریالی در کشور ایجاد می کند.
کد خبر: ۵۱۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 18 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، منصور قمشه روز چهارشنبه در دیدار با محمدرضا خباز استاندار سمنان افزود : یکی از نکات برجسته در برنامه ششم توسعه و در بودجه سال 96 نیز که توسط نمایندگان خانه ملت تصویب و توسط دولت مورد حمایت جدی قرار گرفت، بحث استفاده از تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای اشتغالزایی خانواده های زیر پوشش است.

وی خاطرنشان کرد : هدف اصلی این نهاد توانمند سازی و اشتغالزایی خانواده های زیر پوشش در کنار اقدامات معیشتی، فرهنگی و مسکن است و کمیته امداد تلاش دارد خانواده ها را به سمت اشتغال موثر سوق دهد.

وی اظهارداشت : در برنامه پنجم توسعه کشور تکالیفی برای توانمند سازی خانواده های زیر پوشش انجام شد که براساس آن سالانه 10 درصد خانواده ها در مسیر توانمندسازی از زیر پوشش خارج شوند.

معاون حقوقی و امورمجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد : یکی از اقدامات برجسته دیگر برنامه ششم توسعه افزایش مستمری خانواده های تحت حمایت این نهاد است که حداقل 20 درصد متوسط حقوق کار مورد تصویب قرار گرفت.

قمشه اضافه کرد : پارسال و با اقدامات انجام گرفته 125 هزار خانوار به خودکفایی رسیدند و علاوه بر آن نیز 300 هزار خانوار نیز آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد : در گذشته شمار خانواده های زیر پوشش این نهاد یک میلیون و 800 هزار خانوار بود که با توانمندسازی و اشتغالزایی آن ها امسال این رقم به یک میلیون و 600 هزار خانوار رسیده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام (ره) یادآور شد : با تشکیل 300 میز خدمت در دفاتر کمیته امداد ، بیش از 34 هزار فقره مشاوره حقوقی مددجویان توسط وکلای نیکوکار انجام شده است.

هشت هزار و 719 خانوار زیر پوشش طرح های حمایتی کمیته امداد استان سمنان قرار دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار