مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با رد هرگونه پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ باشت، جزئیات مرگ این قلاده پلنگ را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۱۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷ 19 October 2017
روزهای پایانی شهریور ماه بود که گزارشی از مرگ یک پلنگ در کوه های بهره عنا در شبکه های مجازی و رسانه ها منتشر شد که سازمان محیط زیست هم در پی پیدا کردن علت مرگ بود. و برخی شائبه ها هم در خصوص پنهانکاری علت مرگ در برخی رسانه ها منتشر شده بود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ، سیداسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: 28 شهریورماه سالجاری پس از مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه آزاد حوزه شهرستان باشت توسط ماموران محیط زیست، لاشه به دامپزشکی شهرستان جهت بررسی , انتقال داده شد و ماموران کلانتری، محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به صورت مشترک این موضوع را صورتجلسه کردند.
 
 علت مرگ پلنگ بهره عنا در ابهام/ محرومیت استان و مرگ پلنگ!

وی افزود: یزدان پرخید سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان باشت طی نامه ای رسمی به شماره 2440272/96 مورخ 1/7/1396 به محیط زیست اعلام کرد که در خصوص تلف شدن یک قلاده پلنگ واقع در حومه روستای بهره عنا از توابع این شهرستان که لاشه آن پس از حمل و انتقال توسط خودرو محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بود، ضمن استشمام بوی بد از لاشه با بررسی بالینی، آثار ناشی از تیرخوردگی در لاشه مشاهده نشد و علت مرگ نیز قابل تشخیص نبود.
هاشمی ادامه داد: همین موضوع طی نامه ای رسمی به شماره 1231968 در همان روز یعنی 1/7/1396 و پنج روز پس از کشف لاشه به استاندار نیز اعلام شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به علت آنکه عدم امکان تشخیص علت مرگ توسط دامپزشک اداره کل دامپزشکی شهرستان باشت اعلام شده بود، پس از صحبت های استاندار مبنی بر اینکه اداره محیط زیست علت مرگ را تشخیص نداده است مجدد با ارسال نامه ای به شماره 1231983 در تاریخ 10/7/1396، توضیحات کامل برای استاندار ارسال شد.
وی با یادآوری این موضوع که دامپزشکان می گویند با گذشت 24 ساعت از زمان مرگ گونه، سم شناسی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آزمایشگاه سم شناسی است و حتی استعلام ما از شیراز نشان داد که این استان نیز فاقد چنین آزمایشگاهی است و البته لاشه نیز به دلیل گذشت چند روز از مرگ، فاسد شده بود.
هاشمی گفت: تمامی این دلایل و توضیحات با ارسال دو نامه به استاندار نیز اعلام شد و هیچ گونه پنهان کاری در این زمینه صورت نگرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار