«دولت ترامپ، رویارویی تلخ خود با تهران را تشدید کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواست دولت ایران را تنبیه کند ...»
کد خبر: ۵۱۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 19 October 2017
به گزارش تابناک : "نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل خواستار برخورد شورای امنیت با ایران شده است.
 
 
روزنامه نیویورک تایمز (nytimes) با اعلام خبر نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل مقابله با ایران را شدت بخشید.
 
 
در ادامه این گزارش آمده است: دولت ترامپ، رویارویی تلخ خود با تهران را در روز چهارشنبه تشدید کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواست دولت ایران را تنبیه کند.
 
 
سفیر آمریکا در سازمان ملل، حمایت تهران از جبهه مقاومت که موجب ناکامی طرح های آمریکا در منطقه شده را "رفتار قانون شکنانه در سراسر خاورمیانه" توصیف کرده که علت درخواست کشورش از سازمان ملل برای برخورد با ایران بوده است.
 
 
ناظران سیاسی می گویند، اظهارات نیکی هیلی پس از انتقادات گسترده جهانی از سخنرانی اخیر ترامپ انجام شده و هدف از آن کاهش فشارها علیه رئیس جمهور آمریکا می باشد که به "نقض تعهدات بین المللی: و "غیرقابل اعتماد بودن" متهم شده است.
 
 
نیکی هیلی خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفته: آمریکا چشم خود را بر روی نقض قطعنامه های سازمان ملل توسط ایران نخواهد بست.
 
 
نیویورک تایمز افزود: این جلسه بر روی رسیدگی به مساله اسرائیل و فلسطین مترکز شده بود اما خانم هیلی به جای پرداختن به این مساله، زمان سخنرانی خود را به انتقاد از ایران اختصاص داد.
 
 
در ادامه این گزارش آمده است: اظهارات وی یکی از تندترین موضع گیری های خانم هیلی برای محکوم ساختن ایران از زمانی بود که به عنوان سفیر دولت ترامپ در سازمان ملل انتخاب شده است.
 
 
هیلی دولت ایران را به نقض دست کم چهار قطعنامه سازمان ملل متهم کرده و مدعی شده "تقریبا هر تهدیدی علیه صلح و امنیت در خاورمیانه به رفتارهای قانون شکنانه ایران مرتبط است".
 
 
سفیر آمریکا در سازمان ملل با اشاره به موضوعاتی چون "ارسال سلاح از سوی ایران به کشورهای خاورمیانه" و "سفرهای خارجی سردار سلیمان"، محدود کردن قضاوت در مورد ایران به بعد هسته ای را "کوته بینانه" توصیف کرده و گفته باید تمام ابعاد رفتار تهاجمی این کشور را در نظر بگیریم.
 
 
وی خواستار اقدام سازمان ملل علیه فعالیت های منطقه ای و آزمایش های موشک بالستیک ایران شده است.
 
 
 






منبع : جام نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار