معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: دولت تدبیر وامید در حد توان و امکان به خوبی منویات رهبر انقلاب در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا کرده است.
کد خبر: ۵۱۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 19 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، مهدی زندیه وکیلی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دولت های گذشته تحریم های ناجوانمردانه ای که از سوی دشمنان به ملت ایران تحمیل می شد را کاغذپاره می خواندند و در چند سال گذشته فقر و بیکاری گریبانگیر مردم شد.

وی با انتقاد از عده ای که عملکرد دولت تدبیروامید را در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی منفی بیان می‌کنند، اظهارداشت: لغو تحریم های ظالمانه با توجه به اصل برون‌نگری در اجرای دقیق رویکرد اقتصاد مقاومتی، از اقدامات ارزشمند دولت دوازدهم است.

وی خاطرنشان کرد: ارایه تسهیلات رونق تولید در سال 96 که زمینه افزایش اشتغال و رونق تولید در کشور را فراهم کرد از دستاوردهای ارزشمند دولت بوده است که این اصل به رویکرد درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی توجه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی از اصولی برخوردار است که اگر به معنی واقعی اجرایی شود، به هیچ عنوان تهدید و فشارهای خارجی اثربخش نخواهد بود و کشور در بخش های مختلف به ویژه بخش‌های اقتصادی به بی‌نیازی از کشورهای خارجی می‌انجامد.

زندیه وکیلی با بیان این که خودتحریمی یکی از مشکلات اساسی در اقتصاد کشور است، تصریح کرد: تعصب های افراطی و رویکرد منفی در سیاست خارجی در دولت های گذشته کشور را به تباهی کشاند در حالی که امروز دستگاه دیپلماسی از ثبات و آرامش قابل توجهی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: شبکه های اجتماعی فرصتی ارزشمند برای بیان و مشکلات کشور است و باید مسوولان نظام از این فرصت ارزشمند برای ترمیم بعضی از چالش اساسی بهره گیرند.

در 29 بهمن 1392 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا از سوی رهبر انقلاب اسلامی در 24 بند به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار