آرام و قرار ندارند، توجه و نگاه دروازه بان‌ها بیشتر به آجرهایی است که به عنوان پایه دروازه روی هم چیده شده و با یک توپ امکان فرو ریختن آن وجود دارد.
کد خبر: ۵۱۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 19 October 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم: آنچه گفته شد، حکایت نوجوانان شهرک سبحان شیراز است. حکایتی از یک بازی فوتبال، آن هم در زمین خاکی و پر از پستی و بلندی. زمینی که ستون دروازه آن حدود نیم متر با آجر بر روی چیده شده و هر از گاهی بیم این می‌رود که آجرها روی پای دروازه بان‌ها ریخته و آنها را مصدوم کند.



شهرک سبحان شیراز



البته به قول خودشان چاره‌ای ندارند، بازی در این زمین خاکی بهتر از بازی در آسفالت خیابان است. خیابانی که آنگاه باید ترس و دلهره تصادف داشته باشند. امیر، محمد و حسن لبخندی بر روی لب دارند و می‌گویند، اگر شما بودید کدام را انتخاب می کردید. اینجا که مثل بالا شهری ها زمین چمن ورزشی ندارد. مجبوریم فوتبال را اینجا انجام دهیم تا شاید روزی برسد و ما هم زمین چمن مصنوعی و  سایر امکانات ورزشی برای بازی داشته باشیم.







اینها بخشی از مشکلات شهرک سبحان است. شهرکی کمتر برخوردار در حاشیه کمربندی شیراز. شهرکی که مشکلات آن اندرخم یک کوچه مانده و بی پایان است.

شهرکی با مشکلات عمرانی، خدماتی و فرهنگی که نیازمند نگاهی ویژه از سوی مسئولان متولی است.شهرک سبحان جمعیتی بالغ بر 456 خانوار دارد و شهروندان ساکن در این شهرک با توجه به  پرداخت عوارض و خدمات شهری مشکلات زیادی دارند.

اینجا مدرسه ندارد

مادران دانش آموزان نیز در این چند شهرک از نداشتن مدرسه برای فرزندانشان گلایه مند هستند و می‌گویند نبود مدرسه علاوه بر افزایش هزینه‌های تحصیلی مشکلات زیادی را برای آنان به وجود آورده است.

آنها می‌گویند: همچنین شهرک سبحان، نیاز مبرم به مدرسه، درمانگاه و زمین ورزشی دارد و باید مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در این راه قدم بردارند.

گلایه دیگر آنان از نبود آسفالت در برخی کوچه‌ها است و می‌گویند: در برخی مواقع فرزندانشان مجبورند برای بازی به خیابان‌های اصلی بروند که تاکنون چند نفر از دوستانشان تصادف کرده و مصدوم شده‌اند .

فاضلاب‌های رها شده در رودخانه شهرک سبحان آزار دهنده است

مسئول یاروان شورای شهرک سبحان گفت‌ :با اشاره به برخی از مشکلات این شهرک اظهار داشت: با شروع فصل سرد سال شهروندان خواستارند تا قبل از بارندگی ضایعات ساختمانی جمع آوری آوری شده و زمین‌های ناهموار نیز مسطح شود تا در روزهای بارانی با مشکلات کمتری روبرو شوند.

افسانه رزمجویی افزود: همچنین درخواست دیگر ما این است، ضایعاتی که سبب جمع شدن آب در جدول‌ها و معابر عمومی و به ویژه در  ابتدای پُل شهید دست بالا می‌شود را جمع آوری و ساماندهی کنند.

رزمجویی تصریح کرد: در کنار برخی منازل شهروندان نیز رودخانه‌ای با نیزارهای بلند عبور می‌کند که  بوی تعفن فاضلاب و موجودات موزی ، مشکل‌ساز شده و درخواست ساماندهی داریم.

وی بیان کرد: نبود تاکسی و خط اتوبوس نیز در این شهرک مشکلات زیادی را به وجود آورده و شهروندان برای گذر از کمربندی نیاز به پل هوایی دارند




رزمجویی گفت: در این شهرک نیز یک باغ وجود دارد که نیاز است شهرداری منطقه همه روزه این باغ را برای استفاده بی قید و شرط به خانواده‌ها اختصاص دهد تا محلی برای گذراندن اوقات فراغت آنان باشد.

 توجه به برطرف کردن مشکلات حاشیه شهر شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر شیراز و مسئولان شهرداری مطالبه‌ای است که شهروندان به دنبال نحقق آن هستند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار