استاندار خراسان رضوی گفت: پس از برجام مبلغ 77 میلیارد دلار قرارداد فاینانس خارجی برای استان مورد مذاکره قرار گرفت که 43.5 میلیارد دلار آن نهایی شده و 33.5 میلیارد دلار آن بزودی قطعی می شود.
کد خبر: ۵۱۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 19 October 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به تصویب برنامه ششم استان در شورای برنامه ریزی افزود: بر این اساس، رشد 8.7 درصدی اقتصاد، کاهش هفت درصدی بیکاری و رشد 3.34 میلیارد دلاری صادرات با مشارکت بخش خصوصی برای استان هدف گذاری شده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی با سخیف خواندن اظهارات ترامپ و عدم همراهی جامعه جهانی با رویکردهای وی، بیان کرد: از ابتدای امسال 15 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 477.8 میلیون دلار برای اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی ارسال شده که از این تعداد مجوز 11 طرح به ارزش 34 میلیون و 250 هزار دلار ابلاغ و مابقی در دست بررسی است.
رشیدیان تصریح کرد: همچنین در مدت مذکور عملیات اجرایی برای تحقق 6 طرح سرمایه گذاری خارجی آغاز و سه طرح نیز به بهره برداری رسیده است.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: نرخ تورم در استان که در ابتدای دولت تدبیر و امید 37.5 درصد بود در پایان شهریور امسال به 7.3 درصد کاهش یافت.
رشیدیان خاطر نشان کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات استان تراز بازرگانی خارجی گمرک استان در 6 ماهه اول امسال مثبت و معادل 680 میلیون دلار بوده است.
وی ادامه داد: میزان صادرات استان نیز در نیمه نخست امسال معادل یک میلیون و 36 هزار تن به ارزش 844 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 10 درصد رشد داشته است.
وی گفت: میزان واردات استان نیز در این بازه زمانی معادل 134 هزار تن به ارزش 164 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 29 درصد و از لحاظ ارزش 2 درصد کاهش داشته است.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: توسعه بازارهای جدید صادراتی و ایجاد ثبات در کیفیت صادراتی از ضرورت های توسعه صادرات است و با توجه به فرارسیدن 29 مهرماه، روز ملی صادرات خبرهای خوبی از حضور برندهای معتبر استان در جمع صادرکنندگان نمونه ملی و کشوری می رسد.
رشیدیان افزود: همچنین در نیمه نخست سال جاری 809 فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری 25 هزار و 425 میلیارد ریال و اشتغال 19 هزار و 713 نفر صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه از لحاظ تعداد 18.4 درصد و از نظر اشتغال 20 درصد رشد دارد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال 124 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 16 هزار و 413 میلیارد ریال و اشتغالزایی 2 هزار و 703 نفر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ سرمایه گذاری 476 درصد و از نظر اشتغال 33 درصد رشد نشان می دهد.
وی تصریح کرد: با توجه به نرخ مشارکت اقتصادی بالای استان، برنامه ریزی لازم برای ایجاد 160 هزار شغل جدید در سال 96 با تعیین وظایف مشخص دستگاهها انجام شده، که انتظار می رود بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی متولی حوزه اقتصاد با جدیت بیشتری این مهم را پیگیری کنند.
وی برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را که با محوریت خراسان رضوی در آلماتی پایتخت اقتصادی قزاقستان با حضور 36 شرکت ایرانی در تمامی گروههای کالایی از 12 تا 16 مهرماه امسال به مدت 4 روز برگزار شد، موفق خواند و خواستار حضور جدی تر نمایندگان بخش خصوصی در سفرهای خارجی شد.
وی افزود: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت این استان بزودی در کازان، مرکز جمهوری تاتارستان کشور روسیه برگزار خواهد شد که این نمایشگاه نخستین حضور بازرگانی ایران در تاتارستان خواهد بود.
رشیدیان تاکید کرد: انتظار می رود با محوریت تشکلهای بخش خصوصی استان شاهد حضور واحدهای برتر و توانمند تولیدی استان در حوزه صنایع غذایی در نمایشگاه مذکور باشیم.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد : توسعه سرمایه گذاری در صنعت برای تولید با فناوری روز دنیا و صنایع پیشرفته نیاز مبرم استان است، رویکرد مصرف مردم و همچنین تجارت بین الملل به سمت نوسازی و سلیقه ها در حال تغییر و تحول به سمت صنایع تک است که باید در برنامه های عملیاتی دستگاههای مرتبط دیده شود.
رشیدیان بر لزوم شناسایی سرمایه گذاران توانمند و به روز بودن فرصت های سرمایه گذاری برای ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی با مشارکت بخش خصوصی استان تاکید کرد.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار