نخستین مراسم یادبود ۱۲۰ شهید حمله موشکی ۳۰ مهر ۱۳۶۲ شهرستان مسجدسلیمان بر مزار شهدای این حمله ددمنشانه برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 21 October 2017
در این مراسم که بر مزار  شهدای حمله مذکور در قطعه شهدای کلگه و به همت شورای فرهنگ عمومی شهرستان مسجدسلیمان ، موسسه خیریه زنده یاد احمدرضایی و چاپخانه سیمرغ برگزار گردید، برنامه های متنوعی از قبیل مداحی ، سخنرانی امام جمعه محترم شهرستان مسجدسلیمان و مدیرعامل موسسه خیریه زنده یاد احمد رضایی بهمراه غبارروبی مزار شهدا ، روشن کردن ۱۲۰ شمع به یاد ۱۲۰ شهید این حادثه و گل افشانی قبور مطهر شهدا انجام شد.

برگزاری نخستین مراسم یادبود ۱۲۰شهید حمله موشکی ۳۰ مهر ۶۲ م ۳۰ مهر

امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان طی سخنانی با اشاره به ارزش شهدا اظهارکرد: این حمله موشکی وسیع و گسترده که جمع زیادی از شهروندان بی دفاع را به شهادت رساند بعنوان بزرگترین حمله موشکی دوران دفاع مقدس موجب شد که به مدت 10 روز در این شهرستان تشییع پیکر پاک شهدا ادامه داشته باشد و هیئتی از سوی حضرت امام خمینی (ره) با حضور در شهرستان مسجدسلیمان پیام تسلیت معظم له را ابلاغ کردند.

حجت الاسلام صادق امینی افزود: این مراسم یادبود مقدمه ای است بر برگزاری پرشکوه کنگره شهدای حمله موشکی ۳۰مهر۶۲  که در سال آینده برگزار خواهد شد .

در ادامه مدیر عامل موسسه خیریه زنده یاد احمدرضایی با اشاره به اینکه ۳۰ مهر سال ۶۲ شهرستان مسجدسلیمان شاهد اصابت سه فروند موشک تهاجمی اسکاد بی ، به مناطق مسکونی خود بوده است، بیان داشت: این حمله بزرگترین جنایت جنگی در طی حملات موشکی در دوران دفاع مقدس را رقم زد.

محمدرضا مکوندی افزود: این حمله وحشیانه رژیم بعثی از سوی مجامع داخلی و بین المللی مکرر محکوم گردید . 

وی با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف این جنایت جنگی باید شناسانده شود ، یادآور شد:  به همین منظور این مراسم یادبود به مناسبت سالگرد شهادت مظلومانه این همشهریان بی دفاع برگزار شد.

درادامه این مراسم، امام جمعه ، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز و دیگر شرکت کنندگان با حضور بر مزار شهدای این حادثه، با نثار گل و روشن کردن شمع، یاد و خاطره این شهدای مظلوم گرامی داشته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار