آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه؛
مردم با این آمار متناقض چه می‌کنند؟ ازیک‌طرف می‌گویند ما اقتصاد مقاومتی اجرا کردیم و 1.5 میلیون شغل ایجاد کردیم، یک مسؤول دیگر که خودش متولی کار است، می‌گوید در حالت رشد اقتصادی، بیش از 400 هزار شغل نمی‌توانیم ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۱۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰ 20 October 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به آغاز ماه صفر، اظهار کرد: اگر امشب هلال ماه رؤیت شود، فردا اول ماه صفر خواهد بود؛ روز اول ماه صفر، روز ورود اهل‌بیت به شام است، وجود مقدس امام سجاد (علیه‌السلام) وقتی از سفر کربلا به مدینه برگشتند، در همان لحظه ورود دم دروازه مدینه که مردم اجتماع کردند، حضرت شروع کردند قضایای سفر را برای مردم نقل کردن و مصائب را بیان کردن.

 ایشان ادامه داد: مردم دیدند حضرت هرچه می‌گویند، از شام می‌گویند، عرض کردند یابن رسول‌الله، عزیزان شما را در کربلا کشتند، شما از شام حرف می‌زنید؛ وجود مقدس امام سجاد (علیه‌السلام) فرمودند آنچه در کربلا بود، شهادت بود، شهادت سنت و سیره ما است، شهادت نقطه آخرین عمر همه ماست اما مصیبت در شام بود، شروع کردند مصائب شام را بیان کردن، حدیث مفصلش را در روز شهادت امام سجاد (علیه‌السلام) تا اینجا خواندم که فرمودند «وقتی می‌خواستند ما را وارد مجلس یزید کنند، تمام 84 زن و بچه را به طناب بسته بودند، یک سر طناب به بازوی عمه‌ام زینب و یک سر طناب به دست من، این زن و بچه مثل دانه‌های تسبیح به طناب کشیده شده بودند، ما که می‌رفتیم این بچه‌های کوچک عقب می‌افتادند، از عقب این‌ها را با تازیانه می‌زدند، این‌ها می‌دویدند و روی‌هم می‌ریختند؛ با این وضعیت، ما وارد مجلس یزید شدیم .


بیان امام سجاد از مصائب اسرا، بیان آموزه‌های اصیل سیاسی بود
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بیان امام سجاد تنها برای بیان مصیبت و اشک و گریه نبود بلکه عمدتاً برای بیان یک آموزه اصیل سیاسی برای همه شیعیان در همه زمان‌ها بود، یعنی با این وضعیت اهل‌بیت وارد مجلس یزید شدند اما مرعوب قدرت یزید نشدند، عظمت خود را در مقابل یزید از دست ندادند، مستصوع توانمندی‌ها و درندگی‌های یزید نشدند، یزیدی که با همه قدرت عزیزان خدا را به این شکل در مجلس حرام خود درآورده و خود بر کرسی قدرت تکیه زده و سر بریده ابی‌عبدالله در تشت مقابل او هست، درعین‌حال اهل‌بیت ابتکار عمل را به دست گرفتند، یزید را وادار به انفعال کردند.

 ایشان به بیان شرح وقایع رخ‌داده برای اسرا در کاخ یزید پرداخت و تصریح کرد: زینب کبری (سلام‌الله علیها) در چنین وضعیتی شروع کرد به حرف زدن، تن صدای زینب، مطالب و خطبه زینب، تمام قدرت و توان یزید را مثل طومار درهم پیچید، فریاد زد « لقد استصغره عظمتک یا یزید»، یزید، پوچی، ناچیزی،تمام این قدرت پوشالی تو را من زینب اسیر کوچک شمردم، به عنوان پسر آزاده به یزید در اوج قدرت خطاب می‌کند «اَمِنَ الْعَدْلِ یَابْنَ الطُّلَقاءِ»، ابتکار عمل را در دست گرفتند، حرف زدند، یزید مستأصل شد، ماند چکار کند، تن صدای زینب فضای قصر را گرفته، تمام متوجه زینب هستند، تمام زرق‌وبرق و این تخت و تاج را کسی نمی‌بیند، همه مجذوب کلام زینب شدند.

 
راهبرد اسرای کربلا، راهبرد عزت بود
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: ناراحت شد، خواست کاری کند دختر امیرالمؤمنین را ساکت کند، با چوب‌دستی که در دستش بود، شروع کرد بر لب تشت زدن،شاید صدای زمزمه چوب نگذارد مردم صدای زینب را بشنوند اما تن صدای زینب، تن صدای علی است، فروزه ایزدی طبع منیر من است، توافق صعب و سخت حکم پذیر من است؛ از آن‌که اندر سخن علی امیر من است، اوست امیر کلام من از پی‌اش رهسپار»؛ این دختر علی است، مگر صدای زمزمه چوب لب تشت می‌تواند جلوی این صدا را بگیرد؟ مگر می‌گذارد این صدا، کسی صدای زینب را نشنود لذا یزید مستأصل شد، دست به انفعال زد، از استیصال، عصبانیت و ناراحتی شروع کرد چوب را بر لب و دندان سربریده زدن.

 ایشان اضافه کرد: این‌که می‌گویند وقتی شروع کرد با چوب بر لب و دندان سر بریده زدن، زینب گفت نزن، این‌طور نیست، زینب نگفت نزن، همه گفتند نزن، گفتند نزن، آن پیرمرد بلند شد گفت من دیدم این لب و دندان را پیغمبر بوسیده، تنها کسی که نگفت نزن، زینب کبری بود، فرمود «وسع سعیک و ناصب جهدک فو اللّه لا تمحوا ذکرنا و لا تمیت و حینا»، هر کار می‌خواهی بکن، هرچه می‌توانی انجام بده، قسم به خدا نمی‌توانی یاد ما را از دل‌ها ببری و نمی‌توانی وحی ما را بمیرانی، نگفت نزن.

 درست نیست منتظر نظر و عمل غرب و آمریکا باشیم
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که راهبرد اسرای کربلا در طول اسارت، راهبرد عزت بود، اظهار کرد: یک آموزه عزت به عنوان ذکر مصیبت امام سجاد از شام باید برای ما به عنوان یک خط مشی، یک راهبرد عظیم سیاسی در همه روابط بین‌المللی ما و همه تعاملات جهانی ما قرار بگیرد؛ ما ملت «وسع سعیک» زینب هستیم، ما شیعیان « لا تمحوا ذکرنا» دختر امیرالمؤمنین هستیم، ما باید مرد و مردانه بایستیم، مشکلاتمان را با تکیه بر قدرت خودمان حل کنیم، 4 سال است رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی حرف می‌زنند، ول کنید، این درست نیست هی بگوییم فلان شخص آمریکایی چه گفت، چه نگفت، فلان کشور اروپایی چه حرفی زد، چه موضعی گرفت، «الکفر ملت واحده».

ایشان با بیان این‌که همه کفر به دنبال براندازی اسلام هستند، خاطرنشان کرد: این‌که روس‌ها چه گفتند، چینی‌ها چه گفتند، این‌ها همه می‌خواهند ما را براندازی کنند، ما بیاییم در خودمان، در داخل کشورمان به قدرت خودمان تکیه کنیم، 4 سال است رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی، مؤلفه‌هایش را بیان کردند، راهکارها و شاخصه‌هایش را معین کردند، بازهم ما چشممان به خارجی‌ها باشد.

تولید داخلی جوابگوی بازار 80 میلیونی کشور هست

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر لزوم تقویت تولید داخلی، افزود: رهبر انقلاب دو روز گذشته فرمودند من با سرمایه‌گذار خارجی مخالف نیستم، اما سرمایه‌گذاری خارجی که بخواهد چشم ما به دست دیگران باشد، آنان بیایند پول خرج کنند برای ما کار تولید کنند، این درست نیست، ما یک کشور 80 میلیونی هستیم؛ اگر بنا شد راه کشور را به روی بازار سازی خارجی‌ها ببندیم، یعنی کشور ما بازار مصرف اتومبیل‌ها و پوشاک خارجی نشود، در را به روی این‌ها ببندیم، کارخانه‌های خودمان و تولید خودمان به هر شکلی هست ولو ناقص و اشکال‌دار راه بیفتد، یک بازار 80 میلیونی با این منابع و ثروت جوابگوی تولیدات داخلی ما هست، از بیرون چیزی نیاید.

 ایشان اضافه کرد: این مؤلفه را معین کردند اما متأسفانه امسال که در عید نوروز در همین مکان فرمودند سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، 6 ماه از سال می‌گذرد، مردم ماشین‌های رنگارنگ خارجی را بیشتر از تولیدات داخلی می‌بینند، چرا این‌همه جنس خارجی وارد می‌شود؟ دو روز دیگر هم می‌گویند کارخانجات ماشین‌سازی ما ورشکست کردند، هزاران کارگر و کارمند بر بیکارها اضافه شدند.

 مشکل کشور را آمار و شعار حل نمی‌کند

امام‌جمعه مشهد با انتقاد از ارائه آمار و ارقام متناقض و خلاف واقع، گفت: عزیزان، مشکل مملکت را آمار دادن و شعار دادن حل نمی‌کند، در روز ملی استاندارد، آقایی از مسؤولین می‌گوید ما 6 ماهه اول امسال، یک‌میلیون و نیم کار و اشتغال به وجود آوردیم، یک آقایی که خودش مسؤول کار، تعاون، تولید کار و مسؤول کارگر در کشور است، یک ماه پیش در مراسم آغاز اشتغال در سال 96، گفت ما در این کشور بیش از 400 هزار شغل آن‌هم در صورت رشد اقتصادی نمی‌توانیم ایجاد کنیم، 600 هزارش بر زمین‌مانده.

 ایشان افزود: مردم با این آمار متناقض چه می‌کنند؟ ازیک‌طرف می‌گویند ما اقتصاد مقاومتی اجرا کردیم و یک‌میلیون و نیم شغل ایجاد کردیم، یک مسؤول دیگر که خودش متولی کار است، می‌گوید در حالت رشد اقتصادی، بیش از 400 هزار شغل نمی‌توانیم ایجاد کنیم.

مشکل مسکن و اشتغال همه خانواده‌ها را در بر گرفته است
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که مشکل اشتغال و مسکن جوانان، خانواده‌ها را در بر گرفته است، تصریح کرد: مردم ما عقل دارند،شعور دارند، جوانان ما با سواد هستند، ما مشکل دارم، 12 میلیون دختر و پسر مقابل هم صف کشیدند، مشکل اشتغال و مسکن دارند، بحث این 12 میلیون جوان نیست که مقابل هم صف کشیدند به خاطر مشکل اشتغال و مسکن نمی‌توانند با هم ازدواج کنند، این مشکلات به خانواده‌ها کشیده است، این مشکل به میان‌سالان کشیده، بزرگ‌سالان به خاطر همین مشکل پیدا کردند، تمام خانواده‌های ما به خاطر این مسائل به‌هم‌ریخته، این یکی از صدها مشکل است

 ایشان افزود: رهبر این مملکت نسخه داد که بیایید اقتصاد مقاومتی را اجرا کنید، بیایید جلوی واردات را بگیرید، تولید را توسعه دهید، هم امکان تولید داخلی داریم و هم می‌توانیم جلوی واردات را بگیریم، بازار داخل پوشاک ما، بازار مصرفی ترکیه و چین نباشد، بازار اتومبیل ما، بازار کارخانجات خارجی نباشد؛ کی در طول تاریخ آن روزی که اقتصاد قوی داشتیم، این‌قدر بازار مصرفی تولید ما، بازار ماشین‌های وارداتی بود که الآن شده و با چه سیاست، وضعیت و شکل، هر آدم گردن‌کلفتی که یک گوشه سر بلند کند که بخواهد دنبال آلاف‌والوف خودش باشد، راه را برای او باز کنند که خون ملت را بمکد و برای خود در بانک‌های خارجی ثروت‌اندوزی کند؟ این درست است؟

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما برای حفظ عزتمان راه داریم، ما در این مملکت عزت ملی می‌خواهیم، امنیت، سلامت و پیشرفت لازم می‌خواهیم، استعداد، قدرت، منابع ثروت، بازار مصرف و توان تولید داریم، همه این‌ها را به کار بیندازید تا این‌قدر بازار مصرفی دیگران نشویم و مردم ما هم از این مشکل سینه از خاک برمی‌دارند و مشکلات کشور حل می‌شود.

 ایشان ادامه داد: حضرت زینب گفت از ین بالاتر نیست، بازوی مرا با طناب بسته‌اند، عزیزان مرا کشته‌اند، سر بریده برادرم امام معصوم را در تشت گذاشته‌اند ولی من حرف می‌زنم، هم دشمن را شکست می‌دهم و هم اقتدار خودم و اهل‌بیتم را حفظ می‌کنم، شما می‌توانید این کار را انجام دهید.

تحقق «اقتصاد مقاومتی»، راه غلبه بر دشمن دیوانه است
آیت‌الله علم‌الهدی، راه غلبه بر دشمن را تکیه بر توان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این عربده‌کشی‌ها و لات‌بازی‌های مرد دیوانه‌ای که دیوانه‌بازی او را علم کرده‌اند تا از ما امتیاز بگیرند،هم جواب او را می‌دهید و شکستش می‌دهید و هم این‌که در داخل از این مشکلات خودمان را نجات می‌دهیم، نسخه‌اش را رهبری 4 ساله داده‌اند و آن اقتصاد مقاومتی است، هم راهکار، هم مؤلفه‌ها و هم شاخصه‌هایش را داده‌اند، فرمودند چطور می‌توان به آن عمل کرد.

 ماه محرم تمام شد، از همه عزاداری‌ها و شعائر ارزشمند شما مردم دلداده ولایت تشکر می‌کنم و امیدوارم وجود مقدس پروردگار، پاداش همه عشق‌ها و ارادت‌های به عزیزانش را در این ماه، خلاصی ما هم از توطئه دشمن و هم از گرفتاری‌های مختلف در داخل کشور قرار بدهد.

منبع؛  alamolhoda.com
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار