مدیرکل فرهنگ و ارشاد سمنان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از بهره‌وری به‌عنوان یک مشکل در حوزه فرهنگ جامعه نام برد و گفت: نظام همسرگزینی در جامعه کنونی دچار تغییر شده است.
کد خبر: ۵۱۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 21 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا سوقندی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آرادان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: فرهنگ به چند دسته تقسیم می‌شود و از آن جمله می‌توان به فرهنگ ملی، فرهنگ عمومی، فرهنگ‌سازمانی، فرهنگ حرفه‌ای و... اشاره کرد.

وی ضمن بیان این مطلب و تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع)، افزود: یکی از مؤلفه‌های فرهنگ در کشور ما فرهنگ دینی است و نقش فرهنگ دینی باید بیش‌ازپیش در جامعه امروز موردتوجه قرار بگیرد.

سوقندی یادآور شد: فرهنگ عاشورا یکی از مهم‌ترین جلوه‌های فرهنگ دینی و سرمایه‌های فرهنگی ماست که گفتمان غالب جامعه نیز بر همین اساس بناشده است و امام سجاد نقش بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی ایفا کرد.

وی تصریح کرد: کشور ما ازلحاظ فرهنگی یک کشور ثروتمند و غنی به‌حساب می‌آید و در این زمینه دارای منابع و معادن فراوان هستیم که باید با کاربرد صحیح فرهنگ آشنا شده و آن را در ابعاد مختلف زندگی مورداستفاده قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از صحیفه سجادیه به‌عنوان یکی از منابع فرهنگ در بخش فرهنگ دینی نام برد و ادامه داد: شناخت فرهنگ صحیح و فرهنگ‌سازی در جامعه یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ زیارت که اوج آن را در اجتماع عظیم و دشمن‌شکن پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌کنیم یک فرهنگ ناب و اصیل اسلامی است که باید از این فرصت در جهت صدور پیام عاشورا به نحو احسن استفاده کنیم.

سوقندی همچنین گفت: در سال تولید و اشتغال که توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به این عنوان نام‌گذاری شده است، یکی از وظایف مهم و اساسی مسوولان کشور، تولید فرهنگ است و این بخش باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از متصدیان امور فرهنگی در استان سمنان، اظهار کرد: شناخت شیوه‌های درست تبلیغ و ترویج فرهنگ در جامعه یک امر ضروری به شمار می‌رود و در کنار آن، قدرت بهره‌وری فرهنگ می‌تواند ما را درنتیجه گیری مطلوب و اثربخش در این خصوص یاری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه تأکید کرد: نظام همسرگزینی ما در جامعه کنونی دچار تغییر شده است و نمی‌توانیم فرزندانمان را مجبور کنیم تا با همان شیوه قدیم و با روش پدران خود نسبت به انتخاب همسر و ازدواج اقدام کنند و باید اصلاح لازم در این خصوص صورت بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: اگر روحیه بسیجی و فکر جهادی در جامعه نهادینه شود اتفاقات خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود و به جامعه ایده آل و مطلوب همگان نزدیک می‌شویم و رسیدن به این هدف نیازمند تعامل و وحدت همگانی در جامعه است.

در سفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به شهرستان آرادان، دو نمایشگاه آثار نقاشی پریسا رضایی و نمایشگاه آثار خطاطی هنرمندان انجمن خوشنویسی شهرستان آرادان افتتاح و مورد بازدید مسوولان شهرستان و استان قرار گرفت.

انتهای پیام/74031

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار