معاون دادستان مشهدمقدس گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضا، برخورد جدی با زمین خواران است.
کد خبر: ۵۱۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 21 October 2017
به گزارش تابناک : محمد بخشی‌محبی صبح امروز در مراسم افتتاحیه برگزاری کارگاه‌های تربیت مدرس اداره‌کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضائیه دغدغه‌های بسیاری را در حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دارد و مشهد یکی از شهرهایی بوده که جزو اولویت‌های اولیه دستگاه قضا قرار گرفته است.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در امر فرهنگ‌سازی شکل‌گیری کمیسیون مبارزه با اراذل و اوباش بود، خاطرنشان کرد: در این کمیسیون با اخلال‌کنندگان در نظم برخورد می‌شود و کسانی که از سوی خانواده و جامعه کنار گذاشته شدند در مسیرهای خلاف حرکت کرده‌اند و دستگاه قضا با برنامه‌ریزی‌های مطلوب خود این افراد به جامعه و کانون گرم خانواده‌هایشان بازگردانده است.

بخشی‌محبی تصریح کرد: در این حوزه 300 وکیل و مشاور حقوقی در بخش‌ها و موضوعات مختلف همکاری دارند و در یکی از اقدامات NGOها به موضوع خشنوت‌ها علیه زنان پرداخته شد و نگرانی زنان آسیب‌دیده برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه دادستانی مشهد در بحث محیط زیست و فضای سبز وارد شده تاکید کرد: با اجرای این طرح برخورد جدی‌تر با زمین‌خواران صورت پذیرفت و در این فضاها حدود 600 هزار اصله درخت در طول یک سال اخیر کاشته شده است.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه آمار 600 هزار پرونده نزاع در کشور نگران‌کننده است گفت: چنین چیزی در جامعه اسلامی پسندیده نبوده و نیست و بر همین اساس اداره کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزاری کارگاه‌های آموزشی تربیت مدرسان را برگزار کرده است.

بخشی‌محبی گفت: در مشهد و سطح استان بیش از 500 هزار نفر آموزش‌های لازم را در امر تسهیل‌گری مسائل حاشیه شهر فرا گرفتند و اکنون خود مردم احساس دغدغه می‌کنند و از دستگاه‌های اجرایی و قضائی مطالبه‌گر شده‌اند و با راه‌اندازی سامانه سجام گام موثری در این مسیر برداشته شد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار