عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید موانع طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی مرتفع شود، گفت: در صورتی که این طرح ادامه پیدا کند، کودکان در کوره‌های آجرپزی و به دور از منظر عمومی فعالیت‌های خود را در آنجا ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۵۱۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 22 October 2017
حجت نظری در جریان پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز به ریاست محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ساخت و سازی در حریم میدان مشق تحت عنوان پردیس برای شهر تهران در حال انجام است که انتقاداتی به این ساخت و ساز وجود دارد.

وی تصریح کرد: این ساخت و ساز از دو جنبه واجد اشکال است و این در حالی است که تا این لحظه شهرداری منطقه پاسخ مناسبی را در خصوص ساخت و ساز نداده است و مشخص نیست بر چه اساسی مجوز صادر شده است. ضمن اینکه اعلام شده است که این ساخت و ساز ارتباطی به شهرداری منطقه نداشته و موضوع از طریق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری می‌شود. 

نظری بیان کرد: از لحاظ بصری و بافت تاریخی این سازه در حریم بلافصل دفتر روزنامه اطلاعات است که این مجموعه یکی از اماکن تاریخی شهر تهران و در حریم میدان مشق بوده و به نظر می‌رسد واجد اشکال است. 

وی از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران خواست تا به این موضوع رسیدگی و گزارش آن را در صحن شورا ارائه کند. 

عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از طرح جذب کودکان کار و خیابانی بیان کرد: این کار براساس مصوبه شورای اجتماعی بوده و شهرداری مجری طرح نیست و صرفا شهرداری تهران امکانات را در اختیار سازمان بهزیستی و وزارت رفاه قرار می‌دهد. 

نظری بیان کرد: با توجه به اشکالات موجود به نظر می‌رسد باید بازنگری در طرح اشاره شده صورت گیرد و اشکالات آن مرتفع شود. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی از سطح شهر و ارجاع آن به مراکز نگهداری با اشکالاتی روبه‌رو خواهد بود، گفت: در این زمینه باید کار کارشناسی صورت بگیرد، به طوری که بسیاری از خانواده‌ها که فرزندانشان برای امرار معاش خانواده به خیابان‌ها سوق می‌دهند در تنگنا و مضیقه هستند و اینگونه طرح‌ها مشکلات آنها را به شدت افزایش می‌دهند. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با جمع‌آوری این کودکان از سطح شهر شاید شرایط نامناسب‌تری برای آنها فراهم شود و آنها در محل‌هایی که از چشم‌ها به دور هستند از جمله کوره‌های آجرپزی  اقدام به کار کنند و قطعا حضور آنها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد بود. 

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان مربوطه برای اجرای طرح‌های این‌چنینی از نظر NGO  و سازمان‌های مردمی استفاده کنند.

به گزارش تسنیم، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن اشاره به اینکه موضوع کودکان کار و خیابانی و نوع جمع‌آوری آنها در هفته‌های گذشته در صحن شورا مطرح شده است، اظهار کرد: علاوه بر ارائه موضوع از سوی خانم فخاری در صحن، بحث کودکان کار و خیابانی و جمع‌آوری آنها نیز در جلسه‌ای که با آقای نجفی شهردار تهران داشتیم، اشاره شد.

وی گفت: در آن جلسه شهردار تهران تاکید کرد که شهرداری طرحی را برای جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی ندارد و با توجه به تاکید دولت وظیفه‌ای برای شهرداری در این بخش پیش‌بینی شده است و شهرداری در بخش تامین خودرو و نیرو سازمان بهزیستی را حمایت می‌کند. هرچند شنیده‌ام که گویا طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی ملغی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار