حسینعلی رستمی گفت: برنامه ریزی و تلاش شیلات مازندران برای انتخاب بهترین منوی غذای در راستای سلامتی ماهی برای جامعه در رستوران‌ها و هتل‌ها و مراکز طبخ است.
کد خبر: ۵۱۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 22 October 2017
به گزارش تابناک : دکتر حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران در جلسه هم اندیشی مربیان مجرب طبخ ماهی استان و شیلات مازندران در سالن اجتماعات این اداره کل با بیان اینکه برنامه ریزی و تلاش شیلات مازندران برای انتخاب بهترین منوی غذای سلامتی ( ماهی) برای جامعه در رستوران‌ها و هتلها و مراکز طبخ است، اظهار کرد: ماهی برخلاف سایر مواد غذایی در درمان بسیاری از بیماری‌ها و امراض بویژه بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار موثر است و مصرف آن همواره مورد تاکید پزشکان و متخصصان امور تغذیه است البته به شرط آنکه اصول استاندارد شکل و شیوه طبخ ماهی رعایت شود.
وی افزود: شیلات مازندران درکنار سایر ماموریت‌های اصلی خود یعنی بازسازی ذخایر، حفظ و حراست از منابع آبزیان، صید و تولید آبزیان تلاش دارد تا سرانه مصرف ماهی را در جامعه افزایش دهد و در این مسیر با استفاده از دانش و تجربه مربیان طبخ ماهی در نظر دارد تا شیوه‌های مهم و اصولی و نوین طبخ ماهی را در جامعه ترویج کند.
رستمی تصریح کرد: نشست هم اندیش امروز هم به منظور یافتن راهکارها برای بالابردن سرانه مصرف ماهی در جامعه است. 
مدیرکل شیلات استان مازندران بابیان اینکه ماهی در افزایش ضریب هوشی کودکان نیز موثر و مفید است، افزود: شیلات مازندران با همکاری سازمان ایرانگردی و جهانگردی در نظر دارد در کنار لیست و منوی غذای رستوران‌ها و هتل‌ها منوی ویژه ماهی با شیوه‌های متنوع طبخ را در اختیار مشتریان قرار دهد که امید واریم با این کار سرانه مصرف ماهی در جامعه را افزایش دهیم.
این مسئول، یادآور شد: در سه ماهه اول سال 96  تعداد 27 دوره آموزشی طبخ ماهی با تعداد هزار و 297 نفر روز در استان با استفاده از همین مربیان مجرب برگزار شد که در هر یک از این دوره‌ها حداقل 5 نوع غذا با گوشت ماهی طبخ و آموزش داده شد.
وی در پایان تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی در کشور 10 و در استان مازندران 13/7 کیلوگرم است که باید از طریق مختلف استمرار دوره‌های آموزش طبخ، برگزاری جشنواره‌ها ، استفاده از روش‌های مهم ترویجی مثل مجلات، سایت‌ها، بروشورها هر چه بیشتر امکان دسترسی آسان و با قیمت مناسب مردم به ماهی فراهم گردد. 
در پایان این جلسه از تعداد 6 نفر از بانوان و مربیان مجرب طبخ ماهی استان که در برگزاری دوره‌های آموزشی طبخ ماهی در کنار شیلات مازندران در ترویج فرهنگ آبزی مصرفی نقش فعالی داشتند با اهداء لوح تجلیل شد.






منبع : تیترامروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار