تنها راه حل برگزاری کنسرت در مشهد، برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان و طرح مساله در آن است.
کد خبر: ۵۱۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 22 October 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که برگزاری کنسرت به عنوان یک امر قانونی در کشور، تنها در مشهد اجرا نمی‌شود ابراز کرد: قانون نسبت به خود انعطاف‌هایی داشته و اینکه برخی عنوان می‌کنند قانون در کل کشور یکسان است، دارای کلیت نیست زیرا مرجع قانونی تصمیمات را به شورای فرهنگی عمومی در همان نقطه جغرافیایی واگذار کرده است.

وی تصریح کرد: این امر به این دلیل بود که برخی تصمیمات متمرکز و مصوب در تهران نمی‌توانند پاسخگوی مسائل استان یا شهرستانی خاص باشند؛ به همین دلیل قانون‌گذار ریل‌گذاری را در همان نقطه برده تا با توجه به اقتضاهای محیطی تصمیم‌گیری کنند.

پژمانفر با بیان اینکه شرایط ما در مشهد با کردستان و سیستان و بلوچستان در نوع مراسمات، برنامه‌ها و رویکردها متفاوت است، افزود: به طور مثال در مناطق تلفیقی شیعه و سنی دارای ملاحظاتی هستیم و در بعضی مناطق نیز نوع ملاحظات ما متفاوت است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حل تمام این مشکلات به برگزاری شورای فرهنگ عمومی استان باز می‌گردد که متاسفانه تاکنون علی‌رغم فشارهای بنده به عنوان نماینده ناظر، تنها چند جلسه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه موضوع برگزاری کنسرت در مشهد باید در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود، اظهار کرد: استاندار در ارتباط با این موضوع و سایر موارد پاسخگو باشد که تاکنون چند جلسه برگزار کرده است؟

پژمانفر یادآور شد: جلسه شورای فرهنگ استان نه تنها موظف است هر ماه یک جلسه برگزار کند بلکه می‌تواند هر 15 روز جلسه فوق‌العاده داشته و موضوعات مختلف فرهنگی مانند کنسرت را در آن حل کنند.

در این شهر هیچ‌گونه توجهی به هنرمند نمی‌شود!

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز نه تنها در حوزه کنسرت و موسیقی بلکه بسیاری مسائل مهم در حوزه فرهنگی روی زمین مانده است، اظهار کرد: مهاجرتی که امروز در حوزه فرهنگ رخ می‌دهد را چه کسی پیگیری می‌کند و پاسخ‌گو است؟

وی تصریح کرد: نگرانی بنده این است که این امر را به یک جریان سیاسی پیوند زده‌اند تا مساله اصلی گم شود؛ متاسفانه در این شهر هیچ‌گونه توجهی به هنرمند نمی‌شود! ما موسیقی‌دانی در این شهر داریم که عمر خود را در این کار گذاشته و زمین‌گیر شده اما هم‌اکنون هیچ کسی برا کمک به این هنرمند درب خانه او را نزده که حداقل بیمه او را قبول کنند.

پژمانفر ادامه داد: بنده گاهی تعجب می‌کنم که آیا ما بین این افراد زندگی می‌کنیم؟ این مشکلات بسیار مهم بوده و تنها راه حل آن را برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان می‌دانم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده به وزیر اسبق آقای جنتی پیشنهاد دادم که ما در مشهد شورای فرهنگ عمومی داشته باشیم زیرا شورای استان مربوط به استاندار بوده و ممکن است به دلیل مشغله‌های ایشان این شورا برگزار نشود.

وی در پایان گفت: مشهد دارای 50 درصد ظرفیت استان از نظر کمی و کیفی است، بنابراین چرا وزارت ارشاد اجازه نمی‌دهد، شورای فرهنگ عمومی مشهد داشته باشیم؟





منبع : مشهد فوری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار