معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۴ تن و ‏‏۱۹۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته گذشته در کشور، خبر داد.
کد خبر: ۵۱۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 22 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "اسداله هادی‌نژاد" در این خصوص، گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۴هزار و ۱۹۸ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱ هزار و ۶۱۹ کیلوگرم بوده است که ۸۱ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۸۲۸ حشیش، ۲۲۶ کیلوگرم هروئین، ۵۷ کیلوگرم مورفین و‏‏ ۵۴ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۳۱۷ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱ هزار و ۶۵۲ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۸.۶ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۴۲۶ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد به ترتیب با پنج هزار عدد مربوط به استان آذربایجان غربی است.

وی در ادامه با بیان این که بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۴۱۵۴ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۹ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۲ هزار و 19 کیلوگرم، هرمزگان با هزار و ۸۰۸کیلوگرم، بوشهر با هزار و ۳۷۶ کیلوگرم و خراسان جنوبی با ۹۷۶ کیلوگرم و فارس با  ۶۵۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد بیان داشت: در این هفته با ادامه تشدید فعالیت مسیر دریایی شاهد کشف یک محموله تریاک در شهرستان کنگان بودیم، در این عملیات مأمورین اداره کل اطلاعات استان بوشهر موفق به کشف ۶۹۰ کیلوگرم تریاک که از شرق کشور و از طریق دریا وارد شهرستان کنگان شده بود، شدند و در این رابطه دو دستگاه خودرو توقیف و  ۲ متهم دستگیر شدند.

هادی‌نژاد گفت: افزایش سهم استان بوشهر از کشفیات این هفته و قرار گرفتن آن در رده چهارم کشفیات استان‌ها ناشی از همین موضوع یعنی تشدید فعالیت مسیر دریایی می‌باشد. همچنین سهم کشفیات سه استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته اخیر مجدداً افزایش یافته و از ۳۶.۵ درصد هفته گذشته به ۵۶.۲ رسیده است.

وی گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۷ هزار و ۴۱۵ نفر بوده که از این تعداد ۶ هزار و ۵۱۳ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.

هادی‌نژاد بیان داشت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور  ۲۳۳ نفر قاچاقچی، ۳ هزار و ۳۰۰ توزیع کننده و خرده فروش و ۲ هزار و ۹۸۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار