رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اجرای طرح جامع شهری مشهد کمتر از ۳۰ درصد تحقق یافته است.
کد خبر: ۵۱۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 22 October 2017
به گزارش تابناک : محمدهادی مهدی نیا شنبه شب در برنامه تلویزیونی اشاره که از شبکه خراسان رضوی پخش شد اظهار کرد: طبق ارزیابی های  صورت  گرفته میزان  تحقق طرح جامع درکشور ۳۰ درصد بوده و در شهر مشهد این میزان باز هم کمتر است.
وی درخصوص مسئولیت ایجاد بناهایی با ظاهر نامتناسب با معماری ایرانی و اسلامی  در شهرگفت: درحوزه ساخت بناها توسط مردم باید به این موضوع اشاره کرد که معماری و شهرسازی تجسم کالبدی فرهنگ ماست و بناهایی که ایجاد می کنیم نیز نشان دهنده وضعیت فرهنگی ماست.
رئیس کمیسیون عمران و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: برای کنترل نماها ضوابطی در قانون در نظر گرفته شده اما متاسفانه معیارهایی برای نظارت و هدایت این موضوع  پیش بینی نشده است، از همین رو تفاوت موجود در نماهای شهری به  مباحث فرهنگی و عدم وجود ابزارهای  مناسب برای هدایت و کنترل آن باز می گردد.
وی خاطرنشان کرد: نقشه نمای ساختمان درمرحله دریافت پروانه به تایید شهرداری و نظام مهندسی می رسد اما در زمان پایان کار عوامل نظارتی وکنترلی برای رسیدگی به اینگونه موارد بسیار ضعیف هستند و همین موضوع باعث از بین رفتن هارمونی در نقشه اولیه می شود.
مهدی نیا اظهارکرد: کسب درآمد شهرداری ها از محل درآمدهای ساختمانی که بیشتر درحوزه تخلفات در ساخت وسازها بوده است یکی از دلایل آشفتگی موجود درنماهای شهری به حساب می آید.
رئیس کمیسیون عمران و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد:عدم تعریف درآمدهای پایدار برای کلان شهرها  آنها را منفعل ساخته و به سمت کسب درآمدهای غیر پایدار سوق داده است و دخالت سلایق مدیریت شهری نیز در این امر اثر گذار بوده است. 
وی تاکید کرد :ساماندهی نما و منظر شهری جزو دغدغه های شورای پنجم است و کمیسیون عمران و طرح ریزی شهری در شروع آغاز به کار خود ساماندهی تابلوهای شهری را در دستور کار خود قرارداده است.





منبع : شهردار آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار