با پايان رقابت 23 شطرنج‌باز
رقابت‌هاي شطرنج سريع قهرماني مردان استان قم به مناسبت هفته تربيت‌بدني و ورزش با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.
کد خبر: ۵۱۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸ 23 October 2017
به گزارش تابناک قم، پیکارهای شطرنج ریتد سریع به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنى و ورزش به میزبانی سالن شطرنج مجموعه ورزشى شهید جعفر حیدریان قم برگزار شد و شرکت کنندگان در این رقابت‌ها در یک جدول سوئیسی با یکدیگر مسابقه دادند.

این در حالی است که در مدت زمان پیش‌بینی شده از سوی هیأت‌‌ شطرنج استان قم برای ثبت‌نام از علاقمندان به حضور در این پیکارها، تعداد ٢٣ نفر از قهرمانان، پیشکسوتان و شطرنج‌بازان قم اعلام آمادگی کردند و برای کسب عناوین برتر در هفت دور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

زمان پیش‌بینی شده برای این دوره از رقابت‌ها به صورت ١٠ + ١٥ * ٢ بود به طوری که هر شطرنج‌باز ١٥ دقیقه براى مجموع زمان‌های بازى فرصت داشت و به ازاى هر حرکت 10 ثانیه به زمان وى اضافه می‌شد تا اینکه در پایان مجید برزو با کسب 6 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت.

در رده‌بندى نهایى این دوره از مسابقات على چوداران با کسب پنج و نیم امتیاز در جایگاه دوم ایستاد، سیدحسن مهدوى با کسب پنج امتیاز سوم شد، ضمن اینکه على زارعى، سعید شریعت، سیدسعید چاووشى، حبیب سریانى و محمد چوداران در رده‌های بعدی جای گرفتند.

این دوره از مسابقات شطرنج سریع قهرمانی استان قم به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش، برترین‌های خود را در حالی شناخت که مدیر برگزارى مسابقات، حسین رحمتى رئیس هیأت‌‌ شطرنج قم بود و مسوولیت سرداوری آن را محمدرضا لاجوردى داور بین‌المللی و مطرح این رشته بر عهده داشت.

همچنین در مراسم اختتامیه این پیکارها پس از ارائه گزارش فنى توسط سرداور، جوایز قهرمانان اهدا شد، ضمن اینکه در همین مراسم از تلاش‌ها و فعالیت‌هاى مستمر پیشکسوت گرانقدر هیأت‌‌ شطرنج قم یعنی محمدحسن نیکبخت که در مسوولیت‌های مختلف هیأت‌‌ منشأ خدمات فراوان به ورزشکاران این رشته بوده با اهداى لوح تقدیر و شاخه‌ گل تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است: مسابقه ریتد (rated) مسابقه‌اى است که در تقویم فدراسیون جهانى این رشته ثبت شده و نتایج آن در تغییر درجه بازیکنان موثر است، ضمن اینکه مسابقه سریع، رقابتی است که زمان هر بازیکن شرکت کننده در آن بین ١٠ دقیقه تا ٦٠ دقیقه محاسبه شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار