معاون امدادونجات هلال ‌احمر استان ‌کرمانشاه گفت: اردوگاه اضطراری هلال‌ احمر استان کرمانشاه واقع در مرز خسروی آمادگی اسکان احتمالی زائران اربعین حسینی را دارد.
کد خبر: ۵۱۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 23 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،پیمان یاوری اظهار داشت: اردوگاه اضطراری هلال‌احمر استان کرمانشاه واقع در مرز خسروی با ظرفیت بیش از 500 چادر آمادگی اسکان 
اضطراری و احتمالی زائران اربعین حسینی را دارد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان ‌کرمانشاه با اشاره به اینکه یک اردوگاه اسکان اضطراری در مرز خسروی برپا شده است گفت: هلال‌ احمر استان کرمانشاه این آمادگی را دارد که در مواقع حوادث احتمالی به زائران اسکان دهد اما در این پایگاه‌ها امکان اسکان روزانه را نداریم مگر اینکه اوضاع اضطراری به وجود بیاید.

یاوری با بیان اینکه اردوگاه اضطراری به طور کامل مستقل است و تنها آب و برق آن به خدمات شهری متصل است بیان کرد: در این اردوگاه تجهیزاتی از قبیل آشپزخانه سیار، تانکر آب، سیستم تصفیه آب و دستگاه یخ‌ساز داریم.

وی با اشاره به اینکه همچنین در مرز خسروی از سوی نیروهای هلال ‌احمر یک بیمارستان صحرایی نیز مجهز شده است افزود: 200 چادر هلال‌ احمر تاکنون برای ارائه خدمت امدادونجات در شهرستان قصرشیرین نصب شده است.

یاوری با بیان اینکه در مرز خسروی 50 دستگاه خودروی هلال‌احمر به طور کامل در آماده‌باش به سر می‌برند بیان کرد: 200 نفر امدادگر و 50 نفر پرسنل هلال‌احمر در مرز خسروی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با بحرانهای احتمالی به طور تقریبی در تجهیز کامل هستیم عنوان کرد: در صورت حوادث احتمالی استانی به طور کامل هلال‌احمر استان آمادگی کامل را برای پوشش حوادث دارد زیرا از هشت ماه گذشته کار آماده‌سازی تجهیزات خود را شروع کردیم.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان ‌کرمانشاه با بیان اینکه در کل شهرستانهای مسیر اربعین از کنگاور تا مرز خسروی و ورودی سنقروکلییایی و از سمت ورودی سنندج و در کل شهرستانها امکان اسکان اضطراری را فراهم کردیم بیان کرد: سوله و محلهای امنی نیز برای اسکان اضطراری در طول مسیر پیش‌بینی کردیم تا در صورت راه‌بندان و حادثه در همان قسمت پوشش خدمات داده شود.

وی با اشاره به اینکه در کل مسیر از ابتدای ورودی کنگاور تا مرز خسروی پایگاه‌های امدادونجات هلال احمر مستقر است گفت: 8 پایگاه ثابت امدادونجات و 25 پایگاه سیار و موقت خدمات احتمالی را به زائران ارائه خواهد داد.

یاوری به خدمات‌رسانی جمعیت هلال احمر استان در جاده‌ها در راستای کاهش آمار تصادفات، تلفات و زخمی‌ها اشاره و بیان کرد: با آرزوی سفری بدون حادثه جاده‌ای، آمادگی کامل را برای خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) را داریم.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار