به دنبال انتشار اخبار ضدونقیض، امروز جمعیتی بالغ بر هزار نفر از ساعت دو بامداد در محل اداره کل اتباع خراسان‌رضوی جهت اقدام برای ثبت نام گواهینامه رانندگی مراجعه کردند که مسئولان این اداره اعلام کردند فعلا خبری از صدور گواهینامه نیست.
کد خبر: ۵۱۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 23 October 2017

به گزارش تابناک :  روز گذشته خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر آغاز صدور گواهینامه رانندگی به مهاجرین افغانستانی دارنده کارت آمایش در محل اداره‌ کل اتباع خراسان‌رضوی در مشهد منتشر شد که با توجه به شرایط فعلی مهاجرین افغانستانی و اعلام شرایط عجیب و غریب برای اعطای گواهینامه رانندگی به دارندگان پروانه اقامت، صحت این خبر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و سوالات زیادی را برای مهاجرین افغانستانی در ارتباط با صحت و سقم آن به همراه داشت.

پس از این موضوع «محمد عجمی» مدیرکل اتباع خراسان‌رضوی این خبر را تکذیب و تاکید کرد که وزارت کشور و به تبع ادارات کل اتباع پیگیر این موضوع هستند اما اجرایی شدن آن نیاز به هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط دارد.

گرچه پس از تکذیب این خبر نیز عکس‌هایی از فرم‌هایی که در اداره اتباع خراسان‌رضوی با عنوان فرم پیش ثبت نام برای گواهینامه داده می‌شد، منتشر شد اما این فرم‌ها پیش از این نیز به افراد و گروه‌های خاصی جهت ارسال معرفی نامه به اداره گذرنامه داده می‌شد.

به دنبال انتشار اخبار ضدونقیض، صبح امروز جمعیتی بالغ بر هزار نفر از ساعت دو بامداد در محل اداره کل اتباع جهت اقدام برای ثبت نام گواهینامه رانندگی مراجعه کردند.

نکته قابل توجه اینجاست که نه تنها این مراجعه و تجمع سبب حل مشکل گواهینامه مهاجرین نشد بلکه از روز گذشته زمینه یک سرگردانی جدید برای مهاجرین را ایجاد کرده است.

سرانجام به دنبال مراجعات بسیار و ازدحام جمعیت، «جوانبخت» یکی از مسئولان اداره اتباع خراسان‌رضوی به همراه روابط عمومی این اداره در میان جمعیت حضور یافته و باز هم بر این مسئله تاکید کردند که این اداره همچنان پیگیر صدور گواهینامه به مهاجرین افغانستانی دارنده کارت آمایش بوده اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

جوانبخت تاکید کرد: این خبر صحت ندارد و در اداره‌کل اتباع خراسان‌رضوی ثبت نامی برای گواهینامه صورت نمی‌گیرد و فرم‌های ارائه شده پیش از این نیز وجود داشته و فقط برای برخی مهاجرین با شرایط مشخص داده می‌شده است.

این مسئول اداره کل اتباع خراسان‌رضوی در صحبت‌های امروز به مهاجرین افغانستانی گفت: جهت اخذ گواهینامه فعلا به این اداره مراجعه نکنید، خبری نیست چرا که آغاز چنین طرح بزرگی نیاز به هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط اعم از ناجا، وزارت کشور و چند دستگاه مرتبط دیگر دارد.

وی تاکید کرد: ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم و به محض به نتیجه رسیدن آن، به شکل موثق و با اعلام شرایط مشخص اطلاع رسانی گسترده صورت می‌گیرد.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار