مدیر کل اوقاف خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود در ایام پایانی ماه صفر سال جاری ۷۰ هزار نفر زائران پیاده امام رضا (ع) در بقاع متبرکه مسیر های منتهی به مشهد اسکان پیدا کنند.
کد خبر: ۵۱۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 23 October 2017
به گزارش تابناک : محمد احمدزاده ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی شبستان امام زاده سلطان ابراهیم (ع) قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال در چهارمین سال پیاپی حداقل ۴۰ پایگاه و ایستگاه خدمت گذاری به زائران پیاده خواهیم داشت و با کمک خیران ۱۰۰ هزار وعده غذایی جهت اطعام، تدارک دیده شده است. 

وی افزود: آماده سازی هشت هزار پرچم نفر برای زائرانی که مشرف می شوند به جهت طی شدن مسیر و دید آن توسط خودروهای عبوری و همچنین ۵۰۰ هزار بطری آب از جمله اقدامات پیش بینی شده است. همچنین در محل ایستگاه های خدمت رسان به زائران امام رضا (ع) حضور روحانیون مبلغ، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی و مسابقات فرهنگی تدارک دیده شده است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همچنین به آماده سازی ۳۰۰ حسینیه اطراف حرم مطهر برای اسکان زائران اشاره کرد و گفت: برای پنج شب اقامت، ۱۰۰ هزار زائر پیاده داریم که این کمک ها همگی به صورت نذورات خیران است و هیچ پول و کمک دولتی وجود ندارد. 

وی افزود: پیش بینی می شود که امسال ۷۰ هزار نفر زائران پیاده را در ۴۰ پایگاه و ایستگاه های بین راهیخدمت رسانی کنیم. 

احمد زاده در خصوص بازدید از میقات الرضا امامزاده جلیل نیز گفت: با آماده سازی این مجموعه بیش از دو هزار نفر به نسبت  سال گذشته پذیرایی و اسکان پیدا کنند. 

وی ادامه داد: اگر چه شروع این پروژه با اعتبارات دولتی و خاتمه آن با کمک خیران است ولی وضعیت امروز این میقات الرضا (ع) با سال گذشته یکسان نیست و امیدواریم با کمک خیران و اعتبارات بتوانیم آن را به اتمام برسانیم. 

گفتنی است؛ در سفر یک روزه مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به همراه مسئولین شهرستان قوچان، غبار روبی امامزاده سلطان ابراهیم (ع)، کلنگ زنی شبستان امامزاده سلطان ابراهیم و بازدید از پروژه میقات الرضا (ع)امامزاده جلیل (ع) همراه بود.





منبع : ذاکرنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار