رئیس ستاد اقامه نماز جمعه ارومیه گفت: همایش بزرگ دختران حسینی با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی روز چهارشنبه سوم آبان برگزار می شود.
کد خبر: ۵۱۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 23 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،حجت الاسلام و المسلمین اکبر نوروزنژاد در نشست خبری اعلام برنامه های همایش بزرگ دختران حسینی که در محل فرهنگسرای رسانه برگزار شد، اظهار کرد: در عاشورا هم سربازان جنگ نرم و هم سربازان جنگ سخت از اهل بیت امام حسین(ع) حضور داشتند، سربازان جنگ سخت همچون حضرت ابوالفضل (ع) و از جمله سربازان جنگ نرم حضرت زینب(س)، امام سجاد (ع) و علی اصغر (ع) را می توان نام برد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت جامعه رسانه و خبرنگاران بصیرت دهی به جامعه است، افزود: امام حسین(ع) اهل بیت خود را به کربلا برد چرا که به بصیرت دهی، رسانه و افشاگری ماجراهای پس از آن نیاز داشت و این امر توسط دختران آن حضرت و به ویژه حضرت زینب(س) انجام شد و به جاست که بگوییم کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه ارومیه، با بیان اینکه هدف اصلی این همایش معرفی الگوهای نمونه برای دختران و جامعه زنان است، ادامه داد: منظور از دختران حسینی عمدتا دختران امام حسین(ع) و بالاخص حضرت رقیه ۳ ساله است که در روایات به فاطمه بنت الحسین مشهور است.

وی، با اشاره به نهادهای همکار در این همایش گفت: این همایش به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ارومیه و با مشارکت حوزه های علمیه بانوان ارومیه، بسیج خواهران، امور بانوان شهرداری، امور بانوان استانداری و نیز صدا و سیما برگزار می شود.

تاثیرگزارترین رسانه هیئت و منبر است

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری ارومیه، نیز در این نشست با اشاره به تعدد رسانه های مختلف مکتوب و مجازی اظهار کرد: در عصر فناوری و تکنولوژی که رسانه های مجازی اولویت اول زندگی امروز و بسیار فراگیر هستند، اما همچنان تاثیرگزاری رسانه هیئت و منبر از همه بیشتر است.

حامد صفاری، مسئله حجاب و عفاف بانوان را از جمله مشکلات روز جامعه عنوان کرد و گفت: از جمله اهداف این همایش الگوگیری از سیره شهدا و معرفی الگوهای عالی حجاب و عفاف برای بانوان است.

دبیر همایش دختران حسینی، با اشاره به برخی از برنامه های این همایش عنوان کرد: سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی از نخبگان نمونه کشور در راس برنامه های همایش قرار دارد و در کنار آن اجرای تعزیه خرابه شام که در ذکر مصیبت حضرت رقیه (س) بوده و برپایی نمایشگاه در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه از دیگر برنامه های این همایش است.

صفاری، با بیان اینکه حجت الاسلام مرادی به دعوت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ارومیه دعوت شده، گفت: حجت الاسلام مرادی امشب به ارومیه آمده و در یک نشست با مدیران شهری حضور می یابد، روز دوم آبان در برنامه ازدواج آسان که با مشارکت دانشگاه آزاد برگزار می شود حضور و عصر آنروز با فعالان فرهنگی شهر دیدار دارد.

گفتنی است؛ همایش دختران حسینی روز چهارشنبه ۳ آبان ماه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در محل مصلای امام خمینی (ره) ارومیه ویژه بانوان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار