مسئول واحد فناوری و اطلاعات جمعیت خدمتگزار زائران پیاده گفت: مشهد در دهه پایانی ماه صفر میزبان زائران پیاده از 17 استان کشور است.
کد خبر: ۵۱۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 24 October 2017
به گزارش تابناک : حسین بنائیان در جلسه هماهنگی ستاد دهه پایانی ماه صفر که امروز 2 آبان‌ماه در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 413 کاروان که شامل 60 هزار و 691 زائر پیاده است، برای سفر پیاده به مشهد در دهه پایانی ماه صفر ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: امسال با افزایش درخواست زیارت پیاده از استان سیستان و بلوچستان مواجه بودیم، همچنین در خصوص بیمه زائران اقدامات خوبی انجام گرفت و با پرداخت مبلغ هزار تومان زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر بیمه می‌شوند و تمام هزینه‌های پزشکی زائران تا سقف 5 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مسئول واحد فناوری و اطلاعات جمعیت خدمتگزار زائران پیاده تاکید کرد: کلیه زائرانی که قصد سفر پیاده به مشهد را در این ایام دارند در سایت جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده ثبت‌نام کنند.  

در ادامه محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از 70 آمبولانس به ظرفیت اورژانس استان از ابتدای سال افزوده شده است، همچنین قرارگاه فرهنگی توسط آستان قدس رضوی برای زائران پیاده ایجاد و راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شناسنامه ایستگاه‌های بین‌راهی توسط سپاه آماده می‌شود. رادیو زیارت نیز به صورت آزمایشگاهی آغاز به کار کرده است.

واحدی با بیان اینکه از هم‌اکنون باید ایستگاه‌های استقبال از زائران برپا شود، افزود: باید در این ایستگاه‌ها از نیروهای تازه‌نفس استفاده کرد و خادمان و افرادی که به زیارت اربعین می‌روند به کار گرفته نشوند.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: طبق اعلام سازمان هواشناسی در این ایام شرایط جوی خاصی را نخواهیم داشت اما پیش‌بینی می‌شود هوا سرد شود.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار