کد خبر: ۵۱۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 25 October 2017
مرد سنگدلی که پسر 9 ساله اش را از بالاترین نقطه تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) معروف به پل کابلی در مشهد به پایین پرت کرد و او را به طرز دلخراشی کشت با صدور حکم دادگاه به 10 سال زندان محکوم شد.

ماجرای این جنایت هولناک 29 شهریور سال گذشته زمانی در دستور کار پلیس و دستگاه قضایی قرار گرفت که رانندگان عبوری در زیرگذر پل کابلی بزرگراه فجر مشهد، پیکر کودکی را دیدند که از بالای پل به وسط بزرگراه سقوط کرد.

رانندگان، خودروها را به حاشیه بزرگراه کشیدند و بدین ترتیب تحقیقات قضایی درباره ماجرای سقوط مرگبار این کودک آغاز شد. بررسی های مقدماتی حاکی از آن بود که احتمالا پسر بچه 9 ساله به دلیل نامعلومی از بالای پل سقوط کرده است بنابراین به دستور قاضی احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) تحقیقات برای شناسایی هویت کودک ادامه یافت.

تا این که چند روز بعد مردی با مراجعه به کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، مدعی شد فرزندش از چند روز قبل گم شده و او با خواندن ماجرای سقوط مرگبار یک کودک از بالای پل در شبکه های اجتماعی، احتمال می دهد که این کودک فرزند او باشد. با این ادعا تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد و بررسی ها نشان داد که کودک 9 ساله «علی. ط» نام دارد و فرزند مرد 31 ساله است اما این مرد وقتی در حضور قاضی ویژه قتل عمد پای میز بازجویی نشست به تناقض گویی پرداخت و داستان های ساختگی را برای چگونگی گم شدن فرزندش بر زبان راند. این در حالی بود که مرد سنگدل نتوانست بیشتر از این به قصه گویی های خود ادامه دهد و ناگهان در حالی که چهره اش را با دستانش پوشانده بود به گریه افتاد و راز قتل فرزندش را فاش کرد. او پس از چند لحظه سکوت حزن انگیز گفت: پسرم را خودم از بالای پل کابلی پایین انداختم ...
 
 10 سال زندان برای سنگدل ترین پدر ایرانی + عکس

مرد 31 ساله افزود: از وقتی همسرم را طلاق دادم فرزندم که با من زندگی می کرد همواره با سوال هایش ذهن مرا آشفته می کرد. او مدام بهانه می گرفت و می گفت: چرا مادرم را طلاق دادی؟ این چه زندگی است که برای ما درست کردی؟ و ... از این حرف های او آزرده خاطر می شدم و رنج می کشیدم تا این که تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. آن روز (29 شهریور 95) حدود ساعت 2 بعدازظهر پسرم را به بهانه گردش سوار موتورسیکلت کردم و از بولوار دانشجو وارد بزرگراه فجر شدم چون قبلا پیک موتوری بودم همه نقاط شهر را مانند کف دستم می‌شناختم به همین دلیل هم پل کابلی بزرگراه را برای پایین‌انداختن پسرم انتخاب کردم.چون احتمال نداشت بعد از سقوط زنده بماند!

روی پل که رسیدم در مکان خلوتی موتورسیکلت را روی جک گذاشتم و به پسرم گفتم به آن سوی نرده های فلزی برود و عبور و مرور خودروها را تماشا کند!او هم به آرامی و خوشحالی پا به آن سوی نرده ها گذاشت که ناگهان من پاهایش را بلند کردم و او را به وسط بزرگراه انداختم! سپس سوار بر موتورسیکلت به خانه بازگشتم تا این که روز بعد ماجرای گم شدن فرزنم را به خانواده همسر سابقم اطلاع دادم و ...

پس از اعترافات صریح متهم، کیفرخواست این پرونده در دادسرای مشهد صادر شد و متهم در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی پای میز محاکمه نشست.این مرد سنگدل در آخرین دفاعیات خود نیز به صراحت قتل پسر 9 ساله اش را پذیرفت و بدین ترتیب قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک وارد شور شدند و رای خود را در این باره صادر کردند.بنا به رای صادر شده از دادگاه که به امضای قاضی مجتبی علیزاده و قاضی بنده ای رسیده است، «متهم به قتل» با توجه به اقاریر صریح، محتویات پرونده، گزارش ماموران و نظریه پزشکی قانونی به تحمل 10 سال زندان محکوم می شود.
همچنین در رای مذکور تاکید شده است که رای صادر شده از دادگاه قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم دیوان عالی کشور است. قاضی مجتبی علیزاده که به زودی فعالیت قضایی خود را در دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی آغاز خواهد کرد درباره محکومیت 10 سال زندان برای پدر سنگدل گفت: با توجه به این که طبق قانون، در این گونه پرونده ها، قصاص پدر منتفی است اما دادگاه با بررسی همه جوانب این پرونده و همچنین چگونگی ارتکاب قتل و جریحه دار شدن اذهان عمومی، رای اشد مجازات قانونی یعنی 10 سال زندان از جنبه عمومی جرم را صادر کرد./آفتاب نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار