پرونده ویژه تابناک رضوی(1)؛ اما و اگر های حمایت از کودکان
این روزها خبرهای تلخی از گوشه کنار جامعه به گوش می رسد و هر آن که وجدان بیداری داشته باشد دلش به درد می آید و باید اقدامی در این رابطه انجام دهد؛ از این رو در اولین بررسی، تابناک رضوی قصد دارد در مورد لایحه حمایت از کودکان در مجلس شورای اسلامی پرس و جو کند.
کد خبر: ۵۱۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 25 October 2017
لایحه حمایت از اطفال در دست بررسی است

به گزارش تابناک رضوی؛ قوه قضاییه لایحه‌ای با عنوان «حمایت از کودکان و نوجوانان» را در 22 اردیبهشت ماه سال 88 در قالب 54 ماده تقدیم دولت کرد. پس از ارسال لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به دولت، مواد این لایحه به 49 ماده کاهش یافت و در تاریخ 10 مرداد 1390 در کمیسیون لوایح دولت به تصویب رسید و در بیست‌وهشتم آبان ماه همان سال، به مجلس ارسال شد؛ اما ، پس از گذشت حدود 6 سال از ارسال لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به مجلس، این لایحه همچنان در دست بررسی بوده و نتوانسته به صحن علنی وارد شود و رأی نمایندگان را کسب کند. اما در ماه های اخیر با توجه به خبرهای تلخی که از حوزه کودکان به گوش می رسد اذهان عمومی این موضوع را به طور جدی تری مورد پیگیری قرار می دهند؛ از این رو بررسی قوانین مربوط به کودکان و مسائل فرهنگی اجتماعی مربوط به آنان از مواردی است که باید بدان توجه جدی نشان داد. جلیل رحیمی جهان آباد  دبیر اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد و باخرز در مورد آخرین مرحله رسیدگی به این امر با خبرنگار تابناک خراسان رضوی گفتگو می کند.
وی در این باره گفت: لایحه ای تحت عنوان، لایحه حمایت از اطفال در دست بررسی است و در چند ماه آینده این لایحه ارائه خواهد شد. 

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: در این لایحه آسیب هایی که ممکن است به اطفال وارد شود که اعم از ممانعت از تحصیل، کار کودکان و آزار و اذیت، مورد بررسی بوده و مجازات هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

رحیمی جهان آباد ادامه داد:  از این رو این لایحه بنا دارد در راستای قانونی، برای نهادها تعیین تکلیف کند. 
وی در پاسخ به این سوال که این لایحه تا چه میزان می تواند آسیب های حوزه کودک را کاهش دهد، گفت: این لایحه می تواند بخشی از آسیب هایی که در قانون کمتر بدان پرداخته شده است را رفع کند؛ اما این مسائل حقوقی است و باید در این امر فرهنگسازی صورت بگیرد. 

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: این لایحه در نظر دارد برای کسانی که با اطفال سروکار دارند اعم از خانواده، مراکز آموزشی و تربیتی و...که به هر صورت به آنان آسیب می رسانند مجازات هایی در نظر بگیرد.

وی در پایان افزود: قانون یکی از بخش های جامعه است اما برخی امور نیاز به کار فرهنگی دارد. باید به افراد در مراکز فرهنگی، محیط خانه و.. آموزش های لازم داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار